Αγωνία για την επόμενη μέρα της Εγνατίας Οδού

Share Button

egnatiaΌσο όλοι ασχολούνται με τα λιμάνια, τα τρένα και τις δημόσιες επιχειρήσεις ενέργειας, όπως και με τις χιλιάδες των ακινήτων του δημοσίου που οδηγούνται σε πώληση ή παραχώρηση, ολοένα και περισσότερο ατονεί το ενδιαφέρον για το μέλλον της Εγνατίας Οδού Α.Ε. και για το αν αυτή η σημαντικότατη τεχνική εταιρεία του δημοσίου θα έχει μέλλον.

Αφού με τα τελευταία νομοθετήματα λύθηκε το ζήτημα της παραχώρησης του Άξονα της Εγνατίας Οδού -το αν ήταν ή δεν ήταν στις εννέα ιδιωτικοποιήσεις του Μνημονίου Νο. 3- μένει τώρα να δούμε αν η εταιρεία που ανέλαβε την κατασκευή του οδικού άξονα των 670 χλμ. και των καθέτων του, όπως επίσης τη συντήρηση και λειτουργία του, θα συνεχίσει να υπάρχει.

Η συντήρηση, λειτουργία και εκμετάλλευση θα περάσουν στον ιδιώτη παραχωρησιούχο, αυτό είναι δεδομένο και μάλιστα το ΤΑΙΠΕΔ επιταχύνει τις διαδικασίες για να προχωρήσει στο σχετικό διαγωνισμό.

Τι θα γίνει όμως με την εταιρεία, με την Εγνατία Οδό Α.Ε.; Θα την αφήσουν να σβήσει επειδή δεν θα έχει αντικείμενο; Και χωρίς αντικείμενο πώς να συνεχίσει να υφίσταται και να απασχολεί 250 εργαζομένους, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι μηχανικοί υψηλής εξειδίκευσης και μεγάλης εμπειρίας στη μελέτη, κατασκευή, επίβλεψη και διαχείριση δημοσίων έργων.

Η Εγνατία Οδός ΑΕ έχει μείνει στο χαρτοφυλάκιό της με κάτι υπόλοιπα έργων, που θα πρέπει να ολοκληρωθούν ως το τέλος του 2017. Κάποια υπόλοιπα στη Χαλκιδική, στους καθέτους της Εγνατίας, στη δυτική περιφερειακή Θεσσαλονίκης. Αυτά ως το τέλος του 2017. Μετά τι;

Τώρα με την πρόσφατη τροπολογία του υπουργείου Υποδομών για τη δημιουργία αυτοτελούς Υπηρεσίας Οδικών Τελών, η Εγνατία Οδός Α.Ε. που έβλεπε στο ενιαίο σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων ένα πιθανό καινούργιο αντικείμενο, σκοντάφτει στον συγκεντρωτισμό του εθνικού κέντρου. Να σημειωθεί ότι η εταιρεία, βάσει προηγουμένων επιλογών του Υπουργείου, είχε προχωρήσει στη μελέτη για τα ηλεκτρονικά, αναλογικά διόδια.

Η Ε.Ο.Α.Ε. βεβαίως θα μπορούσε να αναλάβει την εποπτεία του παραχωρησιούχου του οδικού άξονα, όπως και των παραχωρήσεων οδικών αξόνων συνολικά, ενώ την ενδιαφέρει και το πολύ σημαντικό έργο της οδικής ασφάλειας στους μεγάλους άξονες. Θα πάρει, θα της δοθεί κάτι από αυτά τα αντικείμενα;
Αν κρίνουμε από την προηγούμενη εμπειρία, με τον Ε65 και το Μαλιακός – Κλειδί, που της είχε αφαιρεθεί το 2012 η διαχείριση των συγκεκριμένων έργων παραχώρησης για να πάει κεντρικά στις υπηρεσίες του Ανάπτυξης και Υποδομών (τότε), διαπιστώνεται ότι …τα πάντα όλα, θέλουν να ελέγχονται από την Αθήνα.

 

Πηγή: Άννη Καρολίδου-voria.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *