Ο ΓΓ του Υπουργείου Υποδομών βάζει σε πρώτο πλάνο την Σιδηροδρομική Εγνατία

Share Button

Κεντρικό άξονα για το Σιδηρόδρομο του μέλλοντος στην χώρα μας έθεσε την Σιδηροδρομική Εγνατία σε ομιλία του ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνος Βούρδας στο Φόρουμ «Επενδύοντας στις Σιδηροδρομικές Μεταφορές».

Στην αρχή της ομιλίας του σημείωσε ότι μετά από πολλά χρόνια ο σιδηρόδρομος βγαίνει από μια ιδιότυπη απομόνωση και απαξίωση και περνά στην πρώτη γραμμή «οδηγώντας» το βαγόνι της ανάπτυξης.

Μίλησε για την απόφαση της Κομισιόν να “φύγουν” τα χρέη του ΟΣΕ: “Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εξέδωσε απόφαση «σταθμό» με την οποία απαλλάσσεται η χώρα και το σύνολο της σιδηροδρομικής οικογένειας από την απειλή προστίμων και χρεών άνω των 16 δις ευρώ, σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Έτσι ανοίγεται ένα νέο κεφάλαιο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο και το μέλλον του, αφαιρώντας από τη σιδηροδρομική οικογένεια αλλά κυρίως από τον Έλληνα πολίτη ένα χρέος που δεν του αναλογούσε”.

Για τον Σιδηρόδρομο ως μέσο ανάπτυξης: “Σημαντικός πυλώνας στην προσπάθεια αυτή είναι ο τομέας των σιδηροδρομικών μεταφορών. Είναι γεγονός πως επι δεκαετίες ο σιδηρόδρομος είχε πέσει σε απαξίωση για πολλούς λόγους που παύουν να ισχύουν. Πλέον ακολουθώντας το trend που υπάρχει σε όλη την Ευρώπη, το τρένο «μπαίνει μπροστά» για να βάλει τη χώρα στις σωστές «αναπτυξιακές ράγες»
Η χώρα μας, η Ελλάδα, βρίσκεται στο σταυροδρόμι τριών Ηπείρων, που σημαίνει πως η αξιοποίηση της γεωστρατηγικής της θέσης αποτελεί άμεση πολιτική προτεραιότητα.

Η διαμεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ των λιμένων της Μεσογείου, έχοντας τον Πειραιά ως κέντρο και η ενδοχώρια χερσαία μεταφορά με τρένο προς τα Βαλκάνια, μπορούν να καταστήσουν τη χώρα μας ένα διεθνές Logistics Hub συνδυασμένων μεταφορών για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

Βασικός στόχος της αναπτυξιακής στρατηγικής για την εφοδιαστική αλυσίδα είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας της χώρας στον κλάδο σε διεθνές επίπεδο”.

Για τα logistics “Με βάση το Σχέδιο Δράσης για την Εφοδιαστική Αλυσίδα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία και με τα συναρμόδια Υπουργεία Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος και προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η συμβολή του τομέα των logistics στην ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, ενθαρρύνει πολιτικές με στόχο την ανάπτυξη των δικτύων, των υποδομών εφοδιαστικής και την διευκόλυνση των διατροπικών μεταφορών, κάτι που θα ενισχυθεί με την ολοκλήρωση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη-Εκδομένη.

Το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο έχει ιδιαίτερη στρατηγική σημασία διότι οι συνδέσεις με τις υπό ένταξη στην Ε.Ε. χώρες των Δυτικών Βαλκανίων θα δημιουργήσουν υπολογίσιμη προστιθέμενη αξία σε όρους εμπορευματικών ροών, και θα συνδέονται σιδηροδρομικά σημαντικές Βιομηχανικές Περιοχές (ΒΙΠΕ) της χώρας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι καταγράφεται διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον στη διεθνή αγορά εμπορευματικών μεταφορών για την εκμετάλλευση των δυνατοτήτων και προοπτικών που παρέχουν τα βασικά λιμάνια της χώρας, κυρίως αναφορικά με τη δυνατότητα προώθησης εμπορευμάτων στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.

Πιο συγκεκριμένα, τα λιμάνια του Νέου Ικονίου, της Θεσσαλονίκης, της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας, της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας, μέσω της σύνδεσής τους με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μπορούν να προσελκύσουν σημαντικό όγκο εμπορευματικών ροών, ως κόμβοι του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ). Εδώ σημαντικό ρόλο θα παίξει η Σιδηροδρομική Εγνατία. Ένα έργο που πρόκειται να ενώσει τα λιμάνια στης βόρειας Ελλάδας, να ενώσει όλους τους κάθετους άξονες εξόδου σε Βαλκάνια, Κεντρική, Ανατολική και Δυτική Ευρώπη και να γίνει ο διάδρομος που θα μεταφέρει επιβάτες και εμπορεύματα από την Κωνσταντινούπολη προς τη Θεσσαλονίκη και την Αδριατική και αντίστροφα”.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *