4+1 προτεραιότητες στην Παιδεία: Τι αλλάζει σε δημοτικά, ΕΠΑΛ & Μέση Εκπαίδευση – Έρχονται 20.000 προσλήψεις

Share Button

sxoleio_mathitesΚαθιέρωση ενιαίου τύπου Δημοτικού Σχολείου με ολοήμερο πρόγραμμα, κατάργηση εξετάσεων σε Γυμνάσια και Λύκεια με αλλαγή του τρόπου πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και αναμόρφωση των ειδικοτήτων στην τεχνική εκπαίδευση με βάση τις ανάγκες της παραγωγικής ανάπτυξης της χώρας, θα είναι μεταξύ των πρώτων παρεμβάσεων του υπουργείου Παιδείας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Ημερησίας, ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης σε ομιλία του σε μέλη του ΣΥΡΙΖΑ, έθεσε πέντε βασικές προτεραιότητες:

1. Αλλαγή στη δομή και το περιεχόμενο του Δημοτικού Σχολείου με την καθιέρωση ενός ενιαίου τύπου σχολείου με ολοήμερο πρόγραμμα. Στόχος θα είναι η «απογυμνασιοποίηση» του προγράμματος και η ενίσχυση της συναισθηματικής και παιδαγωγικής σχέσης δασκάλου και παιδιού.

2. Διεύρυνση του διδακτικού χρόνου στη Μέση Εκπαίδευση με την κατάργηση των πολλών εξετάσεων και τη «διευκόλυνση» της πρόσβασης την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

3. Αναμόρφωση των ειδικοτήτων των Επαγγελματικών Λυκείων και καθιέρωση 4ου έτους για τη Μαθητεία και τη σύνδεση με την Παραγωγή.

4. Ανασχεδιασμός της ειδικής αγωγής με στόχο τη μετάβαση σε ένα σύστημα που θα διέπεται από τις αρχές της ένταξης και της παροχής ίσων ευκαιριών στη μάθηση.

4+1. Διορισμοί 20.000 μόνιμων εκπαιδευτικών σε βάθος τριετίας με προτεραιότητα την Ειδική Αγωγή, το Δημοτικό Σχολείο και τη Μέση Εκπαίδευση.

«Για μια σειρά μέτρων και αλλαγές όπως της νοοτροπίας, του περιεχομένου σπουδών, του τρόπου αξιολόγησης των μαθητών κ.ά. δεν χρειάζονται χρήματα», υπογράμμισε ο κ. Φίλης, προσθέτοντας ότι η χώρα μας θα πρέπει βαθμιαία να συγκλίνει με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο δαπανών για την Παιδεία φθάνοντας από 2,8% σήμερα στο 5% του ΑΕΠ. Σε ό,τι δε αφορά την αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει με αφορμή τις αλλαγές που προωθούνται στον τρόπο λειτουργίας και τις εργασιακές σχέσεις στα ιδιωτικά σχολεία και τα φροντιστήρια, ο υπουργός Παιδείας απέδωσε τις αντιδράσεις σε «ιδεολογικές επιλογές της αντιπολίτευσης» και «οικονομικά συμφέροντα των σχολαρχών», τονίζοντας πως «δεν μπορούμε να αφήσουμε την ιδιωτική εκπαίδευση χωρίς έλεγχο και εποπτεία γιατί αυτό αφορά όλη την κοινωνία».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *