Έτσι θα ιδιωτικοποιηθούν τα 10 λιμάνια -Δύο μοντέλα από το ΤΑΙΠΕΔ-Ο σχεδιασμός για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας

Share Button

Με δύο μοντέλα ιδιωτικοποίησης, την υποπαραχώρηση δραστηριοτήτων και την πώληση μετοχών το ΤΑΙΠΕΔ πρόκειται να αξιοποιήσει τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας εκκινώντας σταδιακά τους διαγωνισμούς πριν από το καλοκαίρι.

Ο λόγος για τους οργανισμούς λιμένων Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Καβάλας, Βόλου, Ραφήνας, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Πάτρας, για τους οποίους εκδηλώνεται, σύμφωνα με πληροφορίες, έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον. Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας βρίσκεται στην τελική ευθεία για τη δημοσίευση νομοσχεδίου με το οποίο θα τροποποιεί διατάξεις που είχε θεσπίσει η προηγούμενη κυβέρνηση δίνοντας τη δυνατότητα αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμανιών και με το μοντέλο της πώλησης μετοχών. Οπως εξηγούν αρμόδιες πηγές, και οι δύο τρόποι, της υποπαραχώρησης δραστηριοτήτων και της πώλησης μετοχών οδηγούν στο ίδιο αποτέλεσμα δηλαδή τη μακροχρόνια παραχώρηση στους επενδυτές. Ωστόσο, η πώληση μετοχών φέρνει επενδυτή που θα αποκτήσει τη δυνατότητα αξιοποίησης όλων των δραστηριοτήτων.

Για τέσσερα λιμάνια, πιθανότατα την Αλεξανδρούπολη, την Ηγουμενίτσα, την Καβάλα και το Ηράκλειο το επικρατέστερο μοντέλο είναι η πώληση μετοχών, χωρίς να αποκλείεται για τα δύο τελευταία η υποπαραχώρηση. Στην Καβάλα θα αφορά το λιμάνι Φίλιππος Β’ και στο Ηράκλειο την κρουαζιέρα. Σχετικές αποφάσεις θα ληφθούν μετά και τις εισηγήσεις του συμβούλου αξιοποίησης με τη μέθοδο της πώλησης μετοχών, για την πρόσληψη του οποίου το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε διαγωνισμό.

Τα πρώτα υποψήφια για διαγωνισμό λιμάνια είναι τα τέσσερα πρώτα και ενδεχομένως, λένε οι πληροφορίες, αυτό που θα σηματοδοτήσει το σινιάλο του μεγάλου project θα είναι εκείνο της Αλεξανδρούπολης. Επονται η Ηγουμενίτσα και το Ηράκλειο και εν συνεχεία η Καβάλα και ο Βόλος.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει ετήσια έσοδα της τάξης των 700.000 ευρώ και η αξιοποίησή του σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να τα εκτινάξει ακόμη και στα 15 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Εχει στρατηγική θέση καθώς γειτνιάζει με τον υπάρχοντα αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου TAP, τον υπό κατασκευή Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB) και τη σχεδιαζόμενη επένδυση του πλωτού σταθμού αποθήκευσης LNG ανοικτά της πόλης. Επιπλέον συνδέεται με την Εγνατία Οδό.

Γενικά ο Βόρειος άξονας από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Καβάλα κι από εκεί έως την Ηγουμενίτσα αποκτά μεγαλύτερη αξία τόσο λόγω της αξιοποίησης των συγκεκριμένων λιμανιών όσο και της επικείμενης ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού που συνδέει τα τρία προαναφερόμενα λιμάνια.

Ο οργανισμός λιμένος Ηρακλείου αναμένεται να αξιοποιηθεί με την πώληση μετοχών. Πληροφορίες θέλουν ενδιαφέρον για τις δραστηριότητες της κρουαζιέρας να έχουν εκδηλώσει άτυπα η αμερικανικών συμφερόντων Carnival και η γερμανικών TUI Cruises. Η ιταλική Grimaldi έδειξε, λένε οι πληροφορίες, διαθέσεις για τις δραστηριότητες των επιβατηγών πλοίων, όπου βρίσκεται μέσω των Μινωικών Γραμμών.

Πηγή: «Τα Νέα» – Χρήστος Κολώνας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *