Εννέα μεγάλα έργα υποδομών ζητούν «λευκούς ιππότες»-Η σιδηροδρομική Εγνατία στην κορυφή της λίστας

Share Button

egnatiaΜια λίστα με σημαντικά έργα υποδομών που θα αλλάξουν τα μεταφορικά δεδομένα της Ελλάδας και με προϋπολογισμό δεκάδων δισ. ευρώ έχουν αναρτηθεί στην Ευρωπαϊκή Πύλη Επενδυτικών Έργων αναζητώντας χρηματοδότηση. Η σιδηροδρομική Εγνατία, η επέκταση της Αττικής Οδού και του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο, η αναβάθμιση των λιμανιών του Λαυρίου και της Αλεξανδρούπολης, η γραμμή 4 του μετρό στην Αθήνα αλλά και οι δύο επεκτάσεις στο μετρό της Θεσσαλονίκης, η σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα (θα υπάρχει και σύνδεση με Ολυμπία και Κατάκολο), η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας, η Νότια Επέκταση Περιμετρικής Υμηττού είναι μόνο μερικά από τα έργα που έχουν αναρτηθεί στην ευρωπαϊκή λίστα για επενδυτικές ευκαιρίες στο επίσημο site της Ε.Ε.

Σε περίπτωση που τελικά προχωρήσουν όλα τα σχετικά project η χώρα μας θα αλλάξει όψη και θα αποτελεί πλέον πύλη εισόδου και εξόδου τουριστών αλλά και εμπορευμάτων με τεράστιες οικονομικές απολαβές.

Σιδηροδρομική Εγνατία
Η ελληνική κυβέρνηση σχεδιάζει την «Σιδηροδρομική Εγνατία» ένα νέο σιδηροδρομικό διάδρομο 565χλμ. με μείγμα ευρωπαϊκής, παγκόσμιας και τραπεζικής χρηματοδότησης. Θα ξεκινά από την Αλεξανδρούπολη (κοντά στα σύνορα με Τουρκία) και θα καταλήγει στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας (κοντά στην Ιταλία).

Το κόστος αυτού του φιλόδοξου έργου φτάνει στο αστρονομικό ποσό των 10 δισ. ευρώ και εφόσον ευδοκιμήσει, θα αποτελέσει το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό project της Ευρώπης για την επόμενη δεκαετία. Περιλαμβάνει τα παρακάτω τμήματα:

α) Αλεξανδρούπολη – Θεσσαλονίκη: Ηλεκτροκινούμενη γραμμή, με εγκατάσταση προηγμένης σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και νέα χάραξη σε επιλεγμένα τμήματα με κόστος 1,8 δισ. ευρώ (Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη 300 εκατ. ευρώ, Ξάνθη – Θεσσαλονίκη 1,5 δισ. ευρώ).

β) Θεσσαλονίκη – Κοζάνη: Ηλεκτροκινούμενη γραμμή με σηματοδότηση με κόστος 800 εκατ. ευρώ.

γ) Κοζάνη – Κρυσταλλοπηγή: Ηλεκτροκινούμενη γραμμή με σηματοδότηση, κατασκευή και του υποτμήματος Φλώρινα – Κρυσταλλοπηγή.

δ) Κοζάνη – Ηγουμενίτσα: Κατασκευή νέας γραμμής που θα καταλήγει σε σύνδεση με το λιμάνι Ηγουμενίτσας με κοστος του γ` και του δ` τμήματος 7,4 δισ. ευρώ

 

ΠΗΓΗ: www.imerisia.gr

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *