Ιόνια Οδός: Στο τέλος Δεκεμβρίου σε λειτουργία το Γαβρολίμνη-Αμφιλοχία

Share Button

ioniaΟλοκληρώθηκε πριν από λίγο η πρώτη επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη στα εργοτάξια της Ιόνιας Οδού με την επιθεώρηση που έγινε στη Σήραγγα Κλόκοβας. Σύμφωνα με δηλώσεις του Υπουργού στην κυκλοφορία θα γίνει προσπάθεια να δοθεί μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου το πρώτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου μήκους 60 χλμ. που μάζί με την παράκαμψη Αγρινίου δημιουργούν ένα στιβαρό έτοιμο τμήμα από τη Γαβρολίμη μέχρι την Αμφιλοχία. Ταυτόχρονα με τη λειτουργία θα έχουμε και την εκκίνηση των σταθμών διοδίων στην περιοχή.

Πρόκειται για ένα νέο που αναμενόταν εδώ και καιρό από τους κατοίκους σε Αιτωλοακαρνανία και Ήπειρο, και τώρα φαίνεται να γίνεται γεγονός.

Αναφορικά με την πρόοδο της Σήραγγας Κλόκοβας, αυτή προχωρά με ταχείς ρυθμούς και 6 μήνες μετά τη διάνοιξή της έχει ολοκληρωθεί η επένδυσή της, έχουν ξεκινήσει τα Η/Μ (ηλεκτρομηχανολογικά) και η οδοστρωσία. Η Σήραγγα θεωρείται ότι θα είναι πλήρως ολοκληρωμένη τον ερχόμενο Μάρτιο.

Επόμενη στάση θα γίνει στο εργοτάξιο της Αμβρακίας αργά το μεσημέρι. Σε κάθε περίπτωση φτάνουμε πολύ κοντά στον Μάρτιο οπότε η Ιόνια Οδός θα δοθεί ως “λειτουργική” ξεπερνώντας το όριο του 90% του συνολικού μήκους του δρόμου, που έχει τεθεί από τις Αρχές. Συνολικά υπολογίζεται ότι μάξιμουμ, θα υπάρχουν 2 μικρά τμήματα προς παράδοση για την περίοδο Μαρτίου-Αυγούστου 2017, ένα στην περιοχή του Κρίκελου και άλλο ένα στην περιοχή του Αβγού.

Τα διόδια που θα λειτουργήσουν είναι της Κλόκοβας (τον Μάρτιο), του Αγγελόκαστρου, του Μενιδίου (τον Αύγουστο μάλλον) και του Τυρόβου (τον Μάρτιο).

Παρακάτω σας παραθετούμε τις δηλώσεις που έγιναν νωρίτερα από τον υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη στο εργοτάξιο Κλόκοβας:

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σήμερα με κλιμάκιο του Υπουργείου ήρθαμε για να επιθεωρήσουμε τα έργα στην Ιόνια Οδό. Είναι ένα έργο που συμβασιοποιήθηκε πριν 10 χρόνια και έχει επιταχυνθεί τον τελευταίο 1,5 χρόνο πάρα πολύ. Έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, εκτός από ένα μικρό μήκος του αυτοκινητοδρόμου στη θέση Αβγό που ολοκληρώνεται μέσα στο μήνα. Πιστεύουμε ότι μέχρι τέλος του χρόνου γίνεται πολύ μεγάλη προσπάθεια να δοθεί στους πολίτες για κυκλοφορία ένα αρκετά μεγάλο τμήμα.
Και το Μάρτιο μετά από πάρα πολλά χρόνια επιτέλους η Δυτική Ελλάδα και η Ήπειρος, θα μπορεί να εξυπηρετείται από το σύνολο του έργου, έχοντας ένα ασφαλή αυτοκινητόδρομο, παρακάμπτοντας και ξεχνώντας την ταλαιπωρία της Παλιβούνας, της Κλόκοβας, με τα εγκαίνια που θα γίνουν για τη λειτουργική ολοκλήρωση του έργου από τον Πρωθυπουργό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποιο κομμάτι θα δοθεί αρχικά στην κυκλοφορία μέχρι το τέλος του χρόνου που είπατε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπολογίζουμε ότι περίπου 60 χιλιόμετρα θα είναι έτοιμα για να δοθούν. Όχι πάντως το πρώτο, αν και η σήραγγα της Κλόκοβας στο μεγαλύτερο μέρος είναι έτοιμη, το πρώτο μέρος που συνδέεται και με τη γέφυρα του Ρίου – Αντιρίου, δεν είναι έτοιμο, γίνεται τώρα. Κι αυτό δεν είναι έτοιμο όχι γιατί καθυστέρησε η εταιρεία, γιατί είχαν καθυστερήσει οι απαλλοτριώσεις. Τα γνωστά προβλήματα που γνωρίζετε εδώ και μια 10ετία.
Το ευτύχημα είναι ότι η σήραγγα της Κλόκοβας διεκδικεί να πάρει διεθνές βραβείο ταχύτητας για την κατασκευή της, που αυτό δείχνει πάρα πολλά πράγματα για το ελληνικό τεχνικό δυναμικό, για τις υπηρεσίες μας και για τους εργολήπτες, για τους μηχανικούς μας και τους τεχνίτες μας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επομένως θα δοθεί της Αμφιλοχίας το κομμάτι.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, θα δοθεί. Η παράκαμψη της Αμφιλοχίας θα δοθεί.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μέχρι τέλος του χρόνου είπατε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Γίνεται προσπάθεια μέχρι τέλος του χρόνου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο σε σχέση με την κάθετη σύνδεση του Αγρινίου και την Ιόνια Οδό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα το ανακοινώσουμε λίγο πιο κάτω. Υπάρχει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μπορείτε να μας το πείτε τώρα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προφανώς η σύνδεση του Αγρινίου είναι ένα έργο που οφείλουμε να το προχωρήσουμε. Δεν είναι λογικό ο σχεδιασμός που γινόταν τα προηγούμενα χρόνια να συνεχίσει να γίνεται. Τα είπαμε και χθες στο Κοινοβούλιο. Αν δείτε την Εγνατία, θα διαπιστώσετε ότι δεν είναι συνδεδεμένη με κανένα λιμάνι της χώρας, με καμία βιομηχανική περιοχή, με καμία τουριστική περιοχή και σχεδόν με κανένα αστικό κέντρο. Δεν θα επαναλάβουμε τα ίδια για τους αυτοκινητόδρομους.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από την υπάρχουσα εργολαβία;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό είναι διαδικαστικό θέμα. Θα το δούμε.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *