Στις χειμερινές εκπτώσεις που ξεκινούν τη Δευτέρα ελπίζουν οι έμποροι της Θεσπρωτίας-Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Share Button

Με την ελπίδα το 2017 να διαψεύσει τη γνωστή ρήση «κάθε πέρυσι και καλύτερα» ξεκινούν την ερχόμενη Δευτέρα 9 Ιανουαρίου οι χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα ολοκληρωθούν την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου. Την επόμενη, μάλιστα, Κυριακή 15 Ιανουαρίου τα εμπορικά καταστήματα θα επιτρέπεται να λειτουργήσουν από τις 11 το πρωί έως τις 8 το βράδυ, με βάση τα όσα προβλέπει ο νόμος 4177/2013 για την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων.

Το γεγονός ότι η αγορά ήταν σχεδόν υποτονική κατά την περίοδο των εορτών, αλλά και τα στοιχεία για τη διαχρονική εξέλιξη του τζίρου των χειμερινών εκπτώσεων που δείχνουν σταθερά υποχώρηση από το 2010 κι έπειτα διατηρούν σε χαμηλά επίπεδα τις προσδοκίες των εμπόρων. Αλλωστε μετά τις φορολογικές υποχρεώσεις του Δεκεμβρίου που στέρησαν από τη χριστουγεννιάτικη αγορά σημαντικά ποσά, ο Ιανουάριος του 2017 είναι φορτωμένος επίσης με φορολογικές υποχρεώσεις, όπως για παράδειγμα η τελευταία δόση του ΕΝΦΙΑ, όσο και με νέες φορολογικές επιβαρύνσεις που συρρικνώνουν το διαθέσιμο προς κατανάλωση εισόδημα (αύξηση των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης σε σειρά προϊόντων).

Από τα στοιχεία της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) και της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) προκύπτει ότι σωρευτικά από το 2010 έως το 2016 έχουν «χαθεί» από το λιανεμπόριο κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων 2,91 δισ. ευρώ, ενώ σε σχέση με το 2008 οι απώλειες είναι ακόμη μεγαλύτερες. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2008 ο τζίρος των χειμερινών εκπτώσεων είχε διαμορφωθεί σε 8,83 δισ. ευρώ, ενώ το 2016 είχε διαμορφωθεί σε 5,39 δισ. ευρώ. Το 2009 ο τζίρος υποχώρησε κατά 11,2%, στα 7,84 δισ. ευρώ, για να αυξηθεί εκ νέου το 2010, στα 8,3 δισ. ευρώ, λίγους μήνες πριν η χώρα εισέλθει σε καθεστώς μνημονίου και ξεκινήσει η εφαρμογή των μέτρων δημοσιονομικής προσαρμογής. Από τη χρονιά εκείνη ο τζίρος των χειμερινών εκπτώσεων φθίνει διαρκώς, χρόνο με τον χρόνο, με τις μεγαλύτερες απώλειες σε ετήσια βάση να σημειώνονται στις χειμερινές εκπτώσεις του 2013, όταν ο τζίρος υποχώρησε κατά 14,4% σε σύγκριση με το 2012, στα 5,87 δισ. ευρώ έναντι 6,86 δισ. ευρώ.

Ποσοστό έκπτωσης

Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, ενώ στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού. Στην περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους, ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή όταν ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσο με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *