*Γράφει ο Γιάννης Γόγολος
Η πολιτική αντιμετώπιση για την Θεσπρωτία τα τελευταία χρόνια είναι ανύπαρκτη και επικίνδυνη για το μέλλον.
Η κατάσταση έχει πάρει επικίνδυνες διαστάσεις όσο αναφορά το μέλλον της , από τις πολιτικές αποφάσεις , από τον Α΄ βαθμό – Β΄ Βαθμό της αυτοδιοίκησης , αλλά και από το κεντρικό κράτος που έχει την μεγαλύτερη ευθύνη.
Έχουν κλείσει υποκαταστήματα τραπεζών, Δ.Ο.Υ. & Ε.Φ.Κ.Α. στους Φιλιάτες και Παραμυθιάς και, με την τελευταία απόφαση για το κλείσιμο των ΕΛΤΑ με τρίμηνη αναστολή, αλλά το μέλλον τους είναι δυσοίωνο. Στο δήμο Φιλιατών υπάρχουν 45 περίπου χωριά που μερικά το χειμώνα δεν κατοικούνται , αλλά και αυτά που κατοικούνται οι πολίτες είναι ελάχιστοι και με τις αποφάσεις αυτές στο άμεσο μέλλον δεν θα μπορούν να εξυπηρετούνται και, να λάβουμε υπόψη ότι οι περισσότεροι είναι ηλικιωμένοι – συνταξιούχοι . Οι νέοι όσοι έχουν παραμείνει και επί το πλείστον ασχολούνται με τον πρωτογενή τομέα , είναι σε αφανισμό τα τελευταία χρόνια, από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο συγκεκριμένος κλάδος.
Το κλείσιμο του στρατοπέδου Φιλιατών ήταν μεγάλο πλήγμα για την τοπική οικονομία και , η ανακοίνωση δημιουργίας φυλακών , είναι η τελική υποβάθμιση της περιοχής.
Το ερώτημα για το Δήμο Φιλιατών είναι, τι θα παραμείνει ανοιχτό από τις δημόσιες υπηρεσίες και ποιος ο λόγος να ζήσει ένας νέος στην περιοχή, αφού μέρα με την μέρα μαραζώνει.
Ο Δήμος Σουλίου σε παρόμοιας κατάστασης, με μόνη διαφορά η τουριστική περιοχή του Αχέροντα και ο ιστορικό Σούλι , αλλά η έλλειψη υποδομών και κίνητρα, οι νέοι δυσκολεύονται να επενδύσουν στην περιοχή.
Η τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ηγουμενίτσα ήταν μεγάλης σημασίας για την τοπική οικονομία ,είχε φτάσει να έχει 2000 φοιτητές, το κλείσιμο της, έχει αφήσει μεγάλες πληγές στην οικονομία .
Η πώληση του Λιμένα της Ηγουμενίτσας , μιας κερδοφόρας επιχείρησης άνω των 3.000.000,00 εκατομμυρίων ευρώ ανά έτος, είναι το μεγαλύτερο σκάνδαλο που υπέστη η περιοχή της Ηγουμενίτσας και κατ επέκταση της Θεσπρωτίας , τις τελευταίες δεκαετίες, η παραχώρηση του, χωρίς σχέδιο ανάπτυξης, παρά μόνο την υποβάθμιση της περιοχής όπως, καύσιμα , επισκευαστικός μικρός Σκαραμαγκάς και πολλά άλλα .
Το παραλιακό τουριστικό μέτωπο , είναι ακόμα ζωντανό από τις υπερπροσπάθειες των επιχειρήσεων , έχουμε πολυτελές τουριστικό προϊόν με τις παροχές των επιχειρήσεων, αλλά καμία μέριμνα από τους εμπλεκόμενους φορείς για υποδομές , καμία υποδομή , καμία μέριμνα , όλα στην τύχη τους.
Τις προηγούμενες δεκαετίες , υπήρχαν κάποια έργα που κατασκευάστηκαν στην περιοχή , αλλά σήμερα δεν υπάρχει καμία συντήρηση ,τα βλέπουμε παρατημένα να τα αλλοιώνει ο χρόνος, να τα κατατάσσει πλέον, σιγά – σιγά, επικίνδυνα. Όταν ο μεγαλύτερος Δήμος, της Θεσπρωτίας η Ηγουμενίτσα να μην μπορεί να έχει μια παιδική χαρά στην πόλη της, άξιας 50.000,00 ευρώ, να παίξουν τα παιδιά των κατοίκων , αυτό είναι λυπηρό για την νέα γενιά μας, όταν οι ηλικίες έως 18 ετών δεν έχουν καμία δραστηριότητα που να κάνουν πέραν, των σχολείων , των ομάδων που μερικά παιδιά αθλούνται εκεί και, τα φροντιστήρια που πληρώνουν οι γονείς, δεν υπάρχει καμία άλλη δραστηριότητα που να βγουν τα παιδιά από το σπίτι τους, με αποτέλεσμα τα παιδιά να είναι κολλημένα με ένα κινητό – τάμπλετ και στον υπολογιστή. Και όταν έρχεται η ώρα να πάνε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση , πόσα παιδιά θα επιστρέψουν πίσω όταν η κατάσταση αυτή που άφησαν θα είναι χειρότερη στο προσεχές μέλλον , ποιος ο λόγος να επιστρέψουν ?
Ο οδικός άξονας της περιοχής είναι σε αθλία κατάσταση και τα τροχαία ατυχήματα κάθε μέρα αυξάνονται , ο δρόμος Ηγουμενίτσας – Σαγιάδας , είναι ξεχασμένος στο χρόνο, να σκεφτούμε μόνο ότι ο άξονας αυτός οδηγεί στο τελωνείο Μαυροματίου και ενδιάμεσα υπάρχει ο κάμπος με τα μανταρίνια – πορτοκάλια λεμόνια κ.α. που σημαίνει τα φορτηγά – τρακτέρ είναι αμέτρητα καθημερινά .
Ο δρόμος Πλαταριά – Σύβοτα – Πέρδικα , χωρίς διαγραμμίσεις, όταν το καλοκαίρι χιλιάδες επισκέπτες οδηγούν στην τύχη.
Η Θεσπρωτία πρέπει να αντιμετωπιστεί με την πραγματική εικόνα που υπάρχει, ως ένας από τους πιο φτωχούς Νομούς της Ευρώπης και , όχι με οριζόντιες αποφάσεις και με ξαφνικό θάνατο.
Οι διεκδικήσεις, δεν μπορεί να γίνονται ούτε με ψηφίσματα , αλλά ούτε και με ανακοινώσεις, να γίνονται με μαζικές κινητοποιήσεις, με κλείσιμο των υπηρεσιών με διεκδικήσεις στον ανώτερο βαθμό ,εκεί που παίρνονται οι αποφάσεις.
Η Θεσπρωτία πρέπει να αντιμετωπιστεί ως κομμάτι της Ηπείρου και όχι ως φτωχός συγγενής της, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της Ηπείρου .
Η Θεσπρωτία χάνετε , με γρήγορους ρυθμούς, πρέπει όλοι μας , με το μερίδιο που μας αναλογεί , να την σώσουμε , πέραν από τις πολιτικές πεποιθήσεις που έχει ο καθένας μας.
Απαιτείτε λύση , χθες ,σήμερα , αύριο θα είναι αργά.
** Ο Ιωάννης Γόγολος υπήρξε υποψήφιος Δήμαρχος Ηγουμενίτσας το 2019 , υποψήφιος βουλευτής το 2012 & 2023, και δημοτικός σύμβουλος Ηγουμενίτσας.




