Θεσπρωτιάδα συνέχεια: 7η Ωδή αφιερωμένη στο Θεσπρωτικό Νεκρομαντείο-Να αποκατασταθεί η αδικία….

Share Button

(ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΔΑ: Αρχαία και Νέα Ιστορία της Θεσπρωτίας  σε 24 Ωδές σε δεκαπεντασύλλαβους δημοτικούς παραδοσιακούς στίχους, με ιστορικές αναφορές, επεξηγήσεις- και σχόλια.

(Προλεγόμενα το γιατί και τι εστί ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΔA-Βλέπε προηγούμενη δημοσίευσή μας εδώ)

ΩΔΗ   εβδόμη ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΔΑΣ ΅

Η εν εν λόγω 7 Ωδή της ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΔΑΣ διαπραγματεύεται την ανεύρεση  το 1965 του αρχαιότατου Θεσπρωτικού Νεκυιομαντείου ή Νεκρομαντείου του αρχαίου Θεού Αδη και της Περσεφόνης και είναι αφιερωμένη  στους  πρωτεργάτες αυτής της ιστορικής ανεύρεσης, ήτοι τον Αρχαιολόγο  Σωτήριο ΔΑΚΑΡΗ  και τον ακούραστο Θεσπρωτό Λόγιο Περιηγητή και Ερασιτέχνη Αρχαιολόγο Σπυρίδωνα ΜΟΥΣΕΛΙΜΗ .

Κατωτέρω οι στίχοι της εν λογω 7ης Ωδής της ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΔΑΣ:

 

Γιατί είναι μαύρα τα βουνά

Κι ανταριασμένοι οι κάμποι

Η Πλάση τι σκοτείνιασε

Κι ο Ηλιος πιά δεν λάμπει ;

2

Γιατί δεν παίζουν τα  βιολιά

Τα ντέφια δεν βαρούνε

Και βουβαθήκαν τα πουλιά

Και δεν γλυκολαλούνε ;

3

Γιατί σωπάσαν οι χαρές

Τα γέλια τα τραγούδια

Στη Θεσπρωτία πιά η Γή

Δεν ξεπετάει λουλούδια ;

4

Σκάψανε στον Αχέροντα

Και βρήκαν ένα βράδυ

Του Κάτω Κόσμου της ψυχές

Και το Ναό του Αδη.

 

5

Σκάψανε στον Αχέροντα

Μια μέρα δίχως ήλιο

Και βρήκανε των Θεσπρωτών

Τ’ αρχαίο Νεκρομαντείο.

 

6

Θ’άχεις Σωτήρη ΔΑΚΑΡΗ

Και Σπύρο ΜΟΥΣΕΛΙΜΗ

Οπου τον Αδη βρήκατε

Αιώνια τη μνήμη !!!!!

 

Στο Βιβλίο της ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΔΑΣ γίνεται εκτενής αναφορά επί της ιστορίας και λειτουργίας του αρχαιοτάτου επί μυκηναϊκής εποχής Ελλάδας Θεσπρωτικου Νεκρομαντείου με αναφορές κειμένων  όλων των αρχαίων Ελλήνων Ιστορικών

Στο σημείο αυτό θα περιοριστούμε να αναφέρουμε την υψίστη αδικία που γίνεται εις βάρος της ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ

Η  ΜΕΓΑΛΗ  ΑΔΙΚΙΑ

Με τα ανωτέρω και ιστορικά τεκμηριωμένα στοιχεία, θα νομίζει κανείς ότι το αρχαιότατο αυτό αρχαιολογικό κειμήλιο βρίσκεται σήμερα στον Νομό Θεσπρωτίας.

Τουτο δεν είναι αληθές  και από μια ειρωνεία της τύχης ή ακριβέστερα για πολιτικούς λόγους βρίσκεται σήμερα (από το 1936)  άκουσον άκουσον (!!!!) στο Νομό Πρέβεζας, προς καταισχύνη του Ομήρου, του Ηροδότου του Αισχύλου, του Θουκυδίδη και όλων των αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων  οι οποίοι  στα κείμενά τους, την περιοχή αυτή αποκλειστικά  την  αναφέρουν ως  ΓΗ  ΘΕΣΠΡΩΤΙΚΗ.

Για παράδειγμα:

Ο  ποιητής Ομηρος  στην  Οδύσσεια στην 11 ή την  Λάμβα Ραψωδία ,  η οποία Οδύσσεια μαζί με την Ιλιάδα αποτελούν τα πρώτα Βιβλία της Ιστοριογραφίας της Ελλάδας περιγράφει την κατάβαση του Οδυσσέα  στον Αδη:

Κατά την ριψοκίνδυνη αυτή κατάβαση του Οδυσσέα στο Βασίλειο του Αδη με την βοήθεια του Μάντη Τειρεσία, οι συνομιλίες με όλους τους ήρωες του Τρωικού Πολέμου και ιδιαίτερα με τον Αχιλλέα και τον Αγαμέμνονα είναι μια λαμπρή ποιητική κατάφαση της ζωής και της Λύτρωσης.

Το πνεύμα του νεκρού Αχιλλέα ζητάει από τον Οδυσσέα  να τον ενημερώσει για την κατάσταση της υγείας των γονέων του.

Οπως γνωρίζουμε  ο Αχιλλέας ήταν μοναχογιός, παιδί  του Βασιλιά ΠΗΛΕΑ  και της θαλάσσιας  θεάς της  Θέτιδας.

Ηταν  επίσης  και άτρωτος  γιατί η μητέρα του η Θέτιδα τον είχε βαπτίσει μέσα στα νερά της Στυγός η οποία Στύγα ήταν παραπόταμος του Θεσπρωτικού ποταμού Αχέροντα .

Κατά την περίοδο της Τιτανομαχίας δηλαδή των Ολύμπιων Θεών με αρχηγό τον Δία εναντίον των Τιτάνων, η οποία διήρκησε δέκα συναπτά χρόνια , ο  Αχέρων ποταμός είχε ταχθεί με την πλευρά των Τιτάνων. Ετσι ο Δίας με την νίκη των Ολύμπιων Θεών επί των Τιτάνων, βάζοντας τάξη και αρμονία στον κόσμο, καταδίκασε τον Αχέροντα  να είναι ο ποταμός του Αδη.

Ο Αχιλλέας  κατά την συνομιλία με τον Οδυσσέα στον Αδη αισθανότανε τύψεις, γιατί πεθαίνοντας πολύ  νέος δεν μπόρεσε να γεροκομήσει  του γονείς του όπως έλεγε σε άλλο σημείο.

Αποτελεί δε το σημείο αυτό  την  αγάπη ή καλύτερα  την υποχρέωση των τέκνων να βοηθούν  του γονείς όταν οι τελευταίοι γηράζουν .

Τι καλύτερο ηθικό δίδαγμα !!!

Τα κείμενα επίσης του πατρός της Ιστορίας  του αρχαίου Ιστορικού Ηρόδοτου Βιβλίο πέμπτο ή Τερψιχόρη Κεφάλαιο 91, αναφέρει και αυτός ότι το Νεκρομαντείο ήταν αποκλειστικά  κτίσμα Θεσπρωτών. δηλαδή:

«  Πέμψαντες γαρ  ες Θεσπρωτούς επ Αχέροντα ποταμόν αγγέλους επι το Νεκυομαντήιον, παρακαταθήκης περί ξενικής ούτε σημάνειν έφη η Μέλισσα επιφανείσα ούτε κατερέειν εν τω κέεται χώρω η παρακαταθήκη. . ριγούν  τε γαρ  και είναι γυμνή

                 ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

Δηλαδή όταν έστελνε (ο αρχαίος βασιλιάς ή τύραννος της Κορίνθου Περίανδρος 668-584 π.Χ. )  απεσταλμένους στη ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ στο Νεκρομαντείο του Αχέροντα για θησαυρό που κάποιος φιλοξενούμενος τους τον είχε αφήσει εκεί για να τον φυλάξουν. Η Μέλισσα (ήταν η γυναίκα του αρχαίου Βασιλιά της Κορίνθου ονομαζόμενος Περίανδρος)  ενεφάνηκε από τον Κάτω Κόσμο και είπε ότι δεν  θα αποκαλύψει ούτε με νεύματα  ούτε με λόγια  τον κρυμμένο θησαυρό, γιατί τρέμει από το κρύο, καθότι είναι γυμνή »

Oμοίως  ο μέγας τραγικός αρχαίος Ποιητής Αισχύλος στο έργο του Φοίνισσαι (στίχος 999) αναφέρει και και αυτός τον Νεκρομαντείο το Θεσπρωτικό ως: « Θεπρωτών ούδας »  δηλαδή ως κτίσμα εις την Γη των Θεσπρωτών.

Ολοι δε οι μετέπειτα αρχαίοι Ελληνες Ιστορικοί επαναλαμβάνουν τα ίδια, ότι δηλαδή το Νεκρομαντείο ήταν καθαρά κτίσμα των αρχαίων Θεσπρωτών.

Ο ΝΟΜΟΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ

Ο Νομός Θεσπρωτιας ως αυτόνομος Νομός δημιουργήθηκε μόλις το 1936. Προηγουμένως ο εν λόγω Νομός ανήκε στο Νομό Πρέβεζας και διοικητικά στον Νομό Ιωαννίνων. Ετσι χάρη των ενεργειών του τότε πανίσχυρου πολιτικού ανδρός και Υπουργού από την Πρέβεζα ΧΑΜΙΝΗ και παρά τις έντονες διαμαρτυρίες των τότε Θεσπρωτών πολιτικών,  κατόρθωσαν η περιοχή του Θεσπρωτικού Νεκρομαντείου όπως και οι εκβολές του επίσης Θεσπρωτικού ποταμού Αχέροντα να  ανήκουν στον Νομό Πρέβεζας !!!!

ΕΙΣΗΓΗΣΗ

Επί του ανωτέρω  επισύρεται η προσοχή στους Βουλευτές ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ κ.κ  Βασίλειο ΓΙΟΓΙΑΚΑκαι Μάριο ΚΑΤΣΗ καθώς  και στην Αντιπεριφέρεια Θεσπρωτίας, στον φιλικό μου Δήμο Ηγουμενίτσας ενδεχομένως, όπως και στους πρώην Νομάρχες Θεσπρωτίας  και ιδιαίτερα στον αγαπητό και δραστήριο φίλο μου πρώην Νομάρχη Θεσπρωτίας κ. Νίκο ΤΣΩΝΗ  ώστε να αναπτύξουν και να εγείρουν ενδεχομένως  το θέμα αυτό σήμερα αρμοδίως, ώστε το Νεοκρομαντείο και οι εκβολές του Αχέροντα ποταμού να ξαναγίνουν  Θεσπρωτικά, όπως δηλαδή ήταν και κατά την αρχαιότητα.

Αποτελεί δε αυτό επιτακτική ιστορική ανάγκη και αναγνώριση .

Η φιλολογία μας  με την ανωτέρω Ωδή είναι μεν καλή  αλλά δεν επαρκεί. Απαιτείται και πολιτική βούληση.

Ιδωμεν!!!

Νεκρομαντείο Αχέροντα: Οι αρχαίες πύλες του Άδη • Αρχαιότητες ...

Νεκρομαντείο Αχέροντα: Οι αρχαίες πύλες του Άδη • Αρχαιότητες ...

Νεκρομαντείο Αχέροντα: Οι αρχαίες πύλες του Άδη • Αρχαιότητες ...

Νεκρομαντείο Αχέροντα

Fanaripress.gr - Οι Εκβολές του Αχέροντα ποταμού πτήση drone ...

Οι εκβολές του μυθικού ποταμού Αχέροντα

Μετά τιμής

Γρηγόριος ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ

Συγγραφέας Ελληνιστής

Δρ. του Πανεπιστημίου της Σορβόννης

Πρόεδρος του ΘΟΥΚΥΔΙΔΕΙΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΥΒΟΤΩΝ

ΙΔΡΥΤΗΣ ΤΟΥ ΘΟΥΚΥΔΙΔΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ  ΣΥΒΟΤΩΝ

 

ΥΓ  

1. Βλέπε και Ωδή Θεσπρωτιάδας για τον θεσπρωτικό ποταμό Αχέροντα των αρχαίων εδώ

2. Ακολουθούν άλλες Ωδές απο τη ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΔΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *