Με πλοηγό το άγνωστο ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού

Share Button

Στο άγνωστο κινείται ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, ο οποίος δεν δείχνει να κινείται. Ο λόγος είναι τα πολλά προβλήματα που πρέπει να λυθούν για να ξεκινήσει η σχετική διαδικασία.

Το πρώτο και μάλλον σημαντικότερο είναι να ολοκληρωθεί η διαδικασία για την εγκατάσταση μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων, όπως άλλωστε ισχύει και στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Μέχρι σήμερα η Εγνατία Οδός προσέφερε προνομιακή μεταχείριση στους οδηγούς καθώς οι σταθμοί μετωπικών διοδίων στον άξονα των 670 χιλιομέτρων είναι μόλις τέσσερις, όταν τον ίδιο αριθμό σταθμών έχει η Ιόνια Οδός με 196χλμ μήκος.

Όσον αφορά τον ίδιο τον αριθμό τους, δηλαδή 38 σταθμοί θα πρέπει να ξεκαθαριστεί πως περίπου οι 20 αφορούν πλευρικούς σταθμούς και δημιουργούν εντυπώσεις καθώς εσφαλμένα οι χρήστες θα νομίζουν ότι ανά λίγα χιλιόμετρα θα πρέπει να πληρώνουν. Ο ίδιος αριθμός σταθμών υπάρχει στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τη διαφορά ότι πλέον τον διαχειρίζονται 4 διαφορετικές εταιρείες (Νέα Οδός, Κεντρική Οδός, Αυτ.Αιγαίου, Εγνατία Οδός).

Πάντως ούτε στις 8 Αυγούστου κατέστη δυνατή η πραγματοποίηση του διαγωνισμού για σταθμό διοδίων λόγω απεργίας των εργαζομένων.

Πάντως πηγές κοντά στο θέμα αναφέρουν ότι θα χρειαστεί νέος χρονικός προσδιορισμός για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό αλλά και να τρέξουν οι διαδικασίες για να μπορέσει να ολοκληρωθεί το 2018.

Η υπόθεση της ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού πάντως ενδιαφέρει τους μεγάλους τεχνικούς ομίλους της χώρας που διαχειρίζονται ήδη άλλους αυτοκινητόδρομους ενώ έντονο ενδιαφέρον δείχνει η Γαλλική Vinci αλλά και η Hochtief που επίσης συμμετέχουν στα ίδια σχήματα. Η παραχώρηση αφορά τον βασικό άξονα των 670χλμ (Ηγουμενίτσα-Θεσσαλονίκη-Κήποι) και 3 κάθετους άξονες: Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας, Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι και Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή (σύνορα με Αλβανία).

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *