Ανίκανοι; Επικίνδυνοι; Ή παντελώς αδιάφοροι;

Share Button

Αγαπητοί φίλοι και φίλες,
ότι και να ισχύει από τα παραπάνω, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο: Κάνουν ζημιά στον τόπο, αποτελούν βαρεία τροχοπέδη και καθηλώνουν τον τόπο, στον πολιτισμό της παρακμής, στην αποδοχή μιας παρακμιακής καθημερινότητας και εν τέλει σε μια δυστοπική απαξίωση.
Από το 2019 που είχα γράψει το άρθρο μου για το City Branding στην Ηγουμενίτσα, έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να μιλάω και η πένα μου να γράφω για τα αυτονόητα.

Τί είναι λοιπόν αυτό το περίφημο branding.

Είναι αυτό που γνωρίζει ο άλλος για σένα. Είναι η γνώμη που έχει ο άλλος για σένα. Είναι οι σκέψεις και τα συναισθήματα που κάνει και που νιώθει όταν ακούει το όνομά σου. Πόσο σπουδαίος είσαι ή πόσο λίγος. Πόσο φιλόξενος ή αφιλόξενος. Πόσο καλός ή πόσο κακός. Πόσο συνεπής ή ασυνεπής. Πόσο αξιοπρεπής ή αναξιοπρεπής. Πόσο «λαμπερός» ή «ζοφερός». Πόσο πολιτισμένος ή απολίτιστος.
Το ίδιο λοιπόν, ισχύει και για μια πόλη.

Σήμερα λοιπόν 17 Απριλίου έφθασε στην πόλη μας ένα κρουαζιερόπλοιο με 1200 παραθεριστές. Οι 400 φύγανε για Μετέωρα και αλλού. Οι υπόλοιποι έμειναν Ηγουμενίτσα. Το Κρουαζιερόπλοιο έχει late out (καθυστερημένη αναχώρηση) όπερ σημαίνει ότι μέχρι το βράδι 800 παραθεριστές θα μείνουν στην πόλη.
Όλοι οι φορείς ενημερώθηκαν αλλά ουδείς εδήλωσεν παρών. Απών Ο ΔΗΜΟΣ, απούσα η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ, απόν το ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ, απών ο ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ!!!
¨Όλα τα εμπορικά καταστήματα κλειστά, όλα τα μαγαζιά εστίασης κλειστά! Ουδεμία ενέργεια και ενημέρωση από κανέναν προς κανέναν!!
Αποτέλεσμα? Να περιφέρονται ασκόπως μέσα στην βροχή άνθρωποι με μπλε άσπρες ομπρέλες χωρίς να ξέρουν πού να πάνε και τί να κάνουν!
Καμία υποδοχή, καμία οργανωμένη προσπάθεια ενημέρωσης, καμία οργανωμένη μεταφορά τους. Ένα λεωφορείο που επιστρατεύτηκε για όλη την ημέρα έγινε κατόπιν ενεργειών του Διευθύνοντα Συμβούλου κ. Αθανασίου Πορφύρη. Δεν είχαν οι φορείς ούτε 300 ευρώ διαθέσιμα ( τόσο κόστισε το λεωφορείο) για την μετακίνηση των ανθρώπων.

Η άφιξη ενός κρουαζιερόπλοιου σε μια πόλη μπορεί να αποτελέσει μια μοναδική ευκαιρία για την πόλη αλλά και για τους κατοίκους να απολαύσουν διάφορα οφέλη.

Τουρισμός: Μια πόλη μπορεί να προωθήσει τα αξιοθέατα και τα προϊόντα της στους τουρίστες που έρχονται με το κρουαζιερόπλοιο. Οι επισκέπτες μπορούν να επισκεφθούν αξιοθέατα της πόλης, να αγοράσουν τοπικά προϊόντα και να απολαύσουν την τοπική κουζίνα και πολιτισμό.

Εστίαση: Η άφιξη ενός μεγάλου αριθμού επισκεπτών μπορεί να αυξήσει τη ζήτηση για τα μαγαζιά εστίασης της πόλης. Τα εστιατόρια μπορούν να προσφέρουν τοπικά φαγητά και ποτά στους τουρίστες και να αυξήσουν τα έσοδά τους.

Εμπόριο: Η άφιξη ενός κρουαζιερόπλοιου μπορεί να αυξήσει τη ζήτηση για το εμπόριο στην πόλη. Οι τουρίστες μπορούν να αγοράσουν τοπικά προϊόντα, όπως σουβενίρ, τοπικά τρόφιμα και ποτά, και αυτό μπορεί να αυξήσει τα έσοδα των τοπικών επιχειρήσεων.

Προώθηση του προφίλ της πόλης: Μια καλά διοργανωμένη υποδοχή των τουριστών από το κρουαζιερόπλοιο μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία θετικής εικόνας για την πόλη. Οι τουρίστες μπορούν να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με άλλους και να προωθήσουν τον τουρισμό στην πόλη.

Θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα σχέδιο για την υποδοχή των τουριστών, συμπεριλαμβανομένων των εκδρομών και των ξεναγήσεων στα αξιοθέατα της περιοχής.

Η πόλη θα πρέπει να επιδιώκει να συνεργαστεί με τις Εταιρείες Κρουαζιέρας και να προσεγγίσει τους ταξιδιωτικούς πράκτορες, προκειμένου να προωθήσει τον τουρισμό στην περιοχή μας.

Με τη σωστή προετοιμασία και προώθηση, η άφιξη ενός κρουαζιερόπλοιου μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στην πόλη και την τοπική οικονομία. Μια από τις βασικές αξιοποιήσεις που μπορεί να κάνει η τοπική κοινωνία από την άφιξη ενός κρουαζιερόπλοιου είναι η προώθηση των τοπικών προϊόντων και της τοπικής κουλτούρας

Οι φορείς μπορούν να οργανώσουν μια μικρή αγορά και μια μικρή γιορτή  στην περιοχή του λιμανιού, όπου οι τουρίστες θα μπορούν να αγοράσουν τοπικά προϊόντα και σουβενίρ. Θα μπορεί να προσφερθεί παραδοσιακό φαγητό, ποτά και μουσική, για να ενισχύσει την εμπειρία των τουριστών και να τους εκπαιδεύσει σχετικά με την τοπική Θεσπρωτική κουλτούρα.

Επιπλέον, οι φορείς μπορούν να οργανώσουν εκδρομές σε διάφορα αξιοθέατα και μνημεία όλης της Θεσπρωτίας, όπως αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία, παραλίες, βουνά κλπ. Αυτές οι εκδρομές μπορούν να ανατεθούν και να διοργανωθούν από τοπικούς ξεναγούς ή ταξιδιωτικά πρακτορεία και να προωθηθούν στους τουρίστες μέσω των κρουαζιερόπλοιων.

Η Ηγουμενίτσα αλλά και ο νομός ολόκληρος μπορεί να αξιοποιήσει την κρουαζιέρα για να προωθήσει τις δυνατότητες συνεδρίων και συνεδριακού τουρισμού. Μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες σε επιχειρηματίες και οργανισμούς που επιθυμούν να διοργανώσουν συνέδρια, εκθέσεις και συναντήσεις στην περιοχή, αξιοποιώντας τις υποδομές και τους εξοπλισμούς του λιμανιού και της πόλης.

Επιπλέον, η πόλη μας μπορεί να προσφέρει στους τουρίστες και τους επισκέπτες πολιτιστικά και ψυχαγωγικά δρώμενα, όπως συναυλίες, θέατρο, χορό, παραστάσεις και άλλα εκδηλώσεις. Η Ηγουμενίτσα  μπορεί να διοργανώσει ειδικά προγράμματα και εκδηλώσεις για τους τουρίστες που επιθυμούν να ζήσουν την τοπική κουλτούρα και να ανακαλύψουν τα μυστικά της πόλης.

Επίσης μπορεί να αξιοποιήσει την προώθηση της τοπικής φύσης και του περιβάλλοντος, προσφέροντας εκδρομές σε περιοχές με φυσικό κάλλος, πεζοπορίες και εκδρομές στην ύπαιθρο, καθώς και αθλητικές δραστηριότητες. Η πόλη μπορεί ακόμα να προωθήσει τα δικά της όμορφα μέρη, παρέχοντας την ευκαιρία στους τουρίστες να απολαύσουν τις παραλίες, τα καφέ και τα εστιατόρια της περιοχής.

Γενικά, μια πόλη μπορεί να αξιοποιήσει την κρουαζιέρα που έρχεται στο λιμάνι της προσφέροντας μια πλούσια εμπειρία στους τουρίστες και τους επισκέπτες, ενθαρρύνοντας τους να επιστρέψουν στο μέλλον και να προωθήσουν την πόλη στους φίλους και τους συγγενείς τους. Αυτό μπορεί να έχει θετικές επιπτώσεις στην οικονομία της πόλης και στην ανάπτυξή της ως τουριστικός προορισμός.

Ξέρετε πολύ καλά όλοι πως όπου και να πάμε διαβάζουμε πρώτα τις κριτικές και βλέπουμε τις βαθμολογίες. Τί θαρρείτε λοιπόν ότι θα γράψουν στα περίφημα αυτά reviews οι σημερινοί επισκέπτες της κρουαζιέρας στην πόλη μας? Μηδέν οργάνωση, μηδέν αξιοθέατα, μηδέν τοπική αγορά, μηδέν εστίαση. Ο επόμενος επισκέπτης όταν θα πιάσει λιμάνι μια κρουαζιέρα τί λέτε? Θα διαβάσει την κριτική? Και όταν την διαβάσει τί θα κάνει? Θα τολμήσει να κατέβει στην πόλη μας? Ή θα πάει κι αυτός από εκεί που παν κι οι άλλοι? Δηλ. Ιωάννινα, Μετέωρα.

   Σωτήρης Γιάκης
      Χειρουργός Εμφυτευματολόγος-
 Πολιτευτής Θεσπρωτίας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *