Ασφάλεια στο διαδίκτυο και κατά τις καλοκαιρινές διακοπές των παιδιών

Share Button

Τα σημερινά παιδιά μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον που κυριαρχείται από την τεχνολογία. Καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς η ενασχόληση των παιδιών με το διαδίκτυο ήταν μεν καθημερινή αλλά λόγω των σχολικών υποχρεώσεων τα χρονικά όρια ήταν σαφώς πιο εύκολο να τεθούν και να ακολουθηθούν. Τι γίνεται όμως τώρα το καλοκαίρι όπου ο ελεύθερος χρόνος των παιδιών είναι πολύς και από την άλλη οι υποχρεώσεις των γονιών εξακολουθούν να τους κρατούν μακριά από το σπίτι;

Ως  γονείς θα πρέπει να είμαστε θετικοί στη χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά γιατί:

  • Τα πλεονεκτήματα του διαδικτύου είναι περισσότερα από τα μειονεκτήματα.
  • Αποκτούν δεξιότητες χρήσιμες για τη μετέπειτα ζωή τους.
  • Το διαδίκτυο έχει γίνει βασικό εργαλείο στην εκπαιδευτική διαδικασία και αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των παιδιών.

Πως κρατάμε όμως τα μικρότερα παιδιά ασφαλή;

  • Τα μικρά παιδιά πρέπει να βρίσκονται πάντα υπό την επίβλεψή μας όταν χρησιμοποιούν το διαδίκτυο.
  • Η δημιουργία μιας οικογενειακής συμφωνίας είναι ένα χρήσιμο βήμα, το οποίο θα μπορούσε να περιλαμβάνει το χρόνο που ασχολείται το παιδί στο διαδίκτυο.
  • Η τοποθέτηση του υπολογιστή να είναι σ’ ένα εμφανές μέρος του σπιτιού.
  • Ενεργοποιήστε τις ρυθμίσεις γονικού ελέγχου .
  • Ελαχιστοποιήστε την πιθανότητα να βρεθεί «κατά λάθος» μπροστά σε ακατάλληλο για την ηλικία του περιεχόμενο βάζοντας τις σελίδες που χρησιμοποιεί συχνότερα στα «αγαπημένα».
  • Ενθαρρύνετέ το να χρησιμοποιεί ψευδώνυμα. Ενημερώστε το ότι οι υπόλοιποι χρήστες μπορεί να μην είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι είναι και ότι δεν πρέπει να εμπιστεύεται σε κανέναν τα προσωπικά του στοιχεία.
  • Σιγουρευτείτε ότι το παιδί σας γνωρίζει ότι μπορεί να έρθει και να σας εμπιστευτεί οτιδήποτε το απασχολεί, χωρίς να φοβάται ή να ντρέπεται.

Τι µπορώ να κάνω ως γονέας εάν το παιδί µου αντιµετωπίζειπρόβληµα µε τη χρήση του υπολογιστή;

  • Είναι σημαντικό να µη χρησιμοποιούμε την πρόσβαση στο Διαδίκτυο ωςανταμοιβή µιας καλής συμπεριφοράς του παιδιού ή να απαγορεύουμε την πρόσβαση στον υπολογιστή ως τιμωρία.
  • Καλό είναι να έχουμε τις ηλεκτρονικές συσκευές µακριάαπό τα υπνοδωμάτια των παιδιών και σε κοινόχρηστους χώρους, ώστε να επιβλέπουμε τις ώρες που δαπανούν.
  • Πρέπει να έχουμε υπόψη µας ότι εάν τα παιδιά αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα στην πραγματική ζωή (π.χ. άγχος, κατάθλιψη, δυσκολίες στις κοινωνικές σχέσεις) τείνουν να ξοδεύουν συνεχώς περισσότερο χρόνο στο Διαδίκτυο.
  • Ας εξερευνήσουμε τις δικές µας διαδικτυακές συνήθειες, καθώς ως γονείς αποτελούμε από τα πιο σημαντικά πρότυπα προς µίµηση.
  • Ας ενθαρρύνουμε τα παιδιά να ασχολούνται µε νέες δραστηριότητες και χόµπιπου δεν περιλαμβάνουν τον υπολογιστή και ας ενθαρρύνουμε τις κοινωνικές τους αλληλεπιδράσεις έτσι ώστε να υιοθετήσουν έναν ισορροπημένο και δημιουργικό τρόπο ζωής.

Τι πρέπει να προσέχουν τα παιδιά;

  • Η ηλικία έναρξης ενασχόλησης των παιδιών με το facebook ορίζεται στα 13 χρόνια.
  • Είναι καλύτερα να δημιουργήσετε ένα προφίλ μαζί με το παιδί, που δεν θα αποκαλύπτει τα προσωπικά του στοιχεία, παρά να επιμένετε σε μια απαγόρευση που ενδεχομένως να το οδηγήσει στο να πάρει μόνο του πρωτοβουλία.
  • Ενθαρρύνετε το παιδί να χρησιμοποιεί έναν ισχυρό κωδικό πρόσβασης τον οποίο δε θα μοιράζεται με κανέναν.
  • Ενθαρρύνετε το να χρησιμοποιεί κάποιο ψευδώνυμο και όχι το πραγματικό του όνομα.
  • Ενθαρρύνετε το να μην ανεβάζει προσωπικές φωτογραφίες στο διαδίκτυο
  • Επιλέξτε μαζί μια φωτογραφία που θα αναρτήσει στο προφίλ του έτσι ώστε το ντύσιμο, η τοποθεσία και η απεικόνιση του προσώπου να μην δελεάζει κακοήθεις χρήστες. Εναλλακτικά μπορείτε να του προτείνετε αντί για φωτογραφίες να χρησιμοποιεί γραφικά με κινούμενα σχέδια.
  • Δώστε ιδιαίτερη έμφαση στα άτομα με τα οποία συνομιλεί το παιδί σας στο διαδίκτυο. Ενημερώστε το ότι αυτός με τον οποίο μιλάει μπορεί να μην είναι αυτός που φαίνεται και τονίστε του ότι πρέπει να δέχεται αιτήματα φιλίας μόνο από ανθρώπους που γνωρίζει.

“Το διαδίκτυο είναι μαγεία, πρόσεχε όμως στην πορεία”

ΑΠΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ «ΑΡΙΑΔΝΗ»

ΓΚΟΛΙΑ ΑΝΤΩΝΙΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *