Εγκληματούν ξανά, ενάντια στην Θεσπρωτία!

Share Button

Αγαπητοί φίλοι και φίλες,
ήταν κάποτε, η Ιόνια οδός με χάραξη παραθαλάσσια, που θα έδινε ανάπτυξη σε όλη την παράκτια περιοχή της βορειοδυτικής Ελλάδας μέχρι την Ηγουμενίτσα.
Το «κράτος των Ιωαννίνων» αποφάσισε ότι έπρεπε να την περάσει προς την οροσειρά της Πίνδου για να φθάσει ως κάθετος άξονας στα Γιάννινα.

Είναι σήμερα, η Αδριατική οδός  όπου συνολικά οκτώ χώρες, εμπλέκονται στο έργο: Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Ελλάδα, Ιταλία, Μαυροβούνιο, Σερβία και Σλοβενία (βλέπε χάρτη 1).


Ο μπλε διάδρομος (blue corridor), είναι ένας κάθετος διευρωπαϊκός οδικός άξονας, που θα ενώνει την βόρεια Ιταλία με την Ελλάδα ως την Καλαμάτα και που θα διατρέχει όλα τα παράλια της Αδριατικής θάλασσας αλλά και του Ιονίου πελάγους.
Του Ιονίου πελάγους?
Όχι φίλοι και φίλες …
Μόνον του νοτίου Ιονίου … διότι … μαντέψτε!
Το λόμπι του «κράτους των Ιωαννίνων» και δια του γνωστού επιτετραμμένου του Ηπειρωτάρχη-Μονάρχη, Αλέκου Καχριμάνη, αποφάσισαν, χάραξαν και προωθούν τον μπλε διάδρομο  που θα παρακάμψει την φυσική του διαδρομή Μαυρομάτη-Ηγουμενίτσα και θα περάσει μέσα από τους ορεινούς όγκους Κακαβιά- Καλπάκι ώστε να πέσει μέσα στα «ωραία Γιάννινα». Έτσι παρακάμπτεται για μια ακόμα φορά όλη η βορειοδυτική ακτογραμμή για να εξυπηρετηθεί το «κράτος-δυνάστης της Ηπείρου». Προσέξτε στον χάρτη 2 την μεγάλη παράκαμψη των βορειοδυτικών ακτών (την μόνη «παράκαμψη» στα 1500 χιλιόμετρα του δρόμου) για να εξυπηρετηθούν τα Γιάννενα.

Η χιλιομετρική απόσταση Μαυρομάτη-Ηγουμενίτσα είναι μόλις 20 χιλιόμετρα, όταν η απόσταση Κακαβιά-Ιωάννινα είναι 73 χιλιόμετρα (βλέπε Χάρτη 3).


Επιπλέον, το ανάγλυφο του εδάφους Μαυρομάτη-Ηγουμενίτσα είναι τελείως επίπεδο όταν το Κακαβιά-Γιάννενα είναι ορεινό, δυσπρόσιτο και δύσβατο..
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν το Κακαβιά-Γιάννενα χρειάζεται περίπου 500 εκατομμύρια, το Μαυρομάτη-Ηγουμενίτσα δεν θα υπερβαίνει τα 100 εκατομμύρια μαζί με τον ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ.
Σε όλα αυτά συνυπολογίστε και το ότι αυτός ο τετράιχνος δρόμος θα αποτελέσει και το «πρόκριμα», για την πραγματική Ιόνια οδό, μελετώντας, χαράσσοντας και ολοκληρώνοντας το Ηγουμενίτσα- Πρέβεζα.
Δεν μπορεί φίλες και φίλοι η Ηγουμενίτσα, με το μεγαλύτερο λιμάνι της Δυτικής Μεσογείου, που μετά την είσοδο Γκριμάλντι θα αναπτύξει πολύ και την κρουαζιέρα, να στερείται όλων αυτών των μεγάλων οδικών αρτηριών και να μένει αποκομμένη από έναν τεράστιο αναπτυξιακό μοχλό, για χάρη του «κράτους» δυνάστη της Ηπείρου και του Μονάρχη του, Αλέκου Καχριμάνη.
Πρέπει να σταματήσει εδώ, η φτωχοποίηση της Θεσπρωτίας!
Πρέπει να καταλάβουμε ότι εάν δεν ενταχθεί ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ στον Blue corridor δεν θα υπάρξει περίπτωση να γίνει ΠΟΤΕ!!
Η Εγνατία Α.Ε. δεν φαίνεται να ολοκληρώνει την μελέτη για τον δρόμο Μαυρομάτη-Περιφερειακός Ηγουμενίτσας (παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις) και αν ποτέ την τελειώσει, δεν θα βρίσκουμε χρηματοδότηση. Ενώ ο Μπλε Διάδρομος Αδριατικής-Ιόνιας Οδού έχει ήδη εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το επενδυτικό Πλαίσιο των Δυτικών Βαλκανίων (WBIF), στο πλαίσιο των έργων που θα στηρίξουν την ένταξη των Δυτικών Βαλκανίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Αγαπητοί Θεσπρωτοί, ο χρόνος κυλά…
Τα έργα γίνονται…
Η ώρα περνά …
Η ευκαιρία μας προσπερνά …
Η ώρα περνά …

Δώδεκα και μισή. Πώς
           πέρασεν η ώρα.
Δώδεκα και μισή. Πώς
     πέρασαν τα χρόνια. …

ΞΥΠΝΗΣΤΕ!!!!

Σωτήρης Γιάκης
Χειρουργός Εμφυτευματολόγος
Πολιτευτής Θεσπρωτίας

5 responses on Εγκληματούν ξανά, ενάντια στην Θεσπρωτία!

  1. Πασαλίκι Ιωαννίνων.

    Οι Γιαννιώτες ακόμα λένε πασα μου.

  2. Στην θεση “Καχριμανης”, θα βαλω την λέξη “Γιάννενα”, γιατί ο εκάστοτε Καχριμανης εξυπηρετει τα συμφεροντα των Ιωαννινων. Και θα θεσω το ερώτημα: “Γιαννενα, δυνάστης ή ευεργέτης της Ηπείρου;”
    Ας παρουμε τα πραγματα απο την αρχη.
    Η Ήπειρος κ η Μακεδονία γίνονται Ελλαδα το 1913. Οι Νεες Χώρες ειχαν να αντιμετωπίσουν τα συμφεροντα της παλιάς Ελλαδας δηλ των Αθηνων κ της Πάτρας. Η πιο εύρωστη πολη στις νεες χωρες ηταν κ ειναι πρωτη η Θεσσαλονικη κ ακολουθούν τα Γιάννενα.
    Χρειάστηκε αγώνας 50 χρονων για να καταφέρουν τα Γιαννενα να φτιάξουν το δικο τους λιμανι που έσπασε το μονοπώλιο της Πάτρας.
    Κ αυτο το λιμανι δεν το έφτιαξαν εκει που προϋπήρχε δηλ στην Σαγιάδα, αλλα στην Ηγουμενιτσα.
    Μετα απο αλλα 50 χρονια φτιαχτηκε κ η Εγνατία οδός στα χνάρια της αρχαίας που κ εκεινη ενωνε με τον πιο σύντομο δρομο Ανατολή κ Δύση.
    Ομως ο πιο σύντομος δρόμος, που αυτον ακολουθουσε η αρχαία Εγνατια ειναι ερχόμενος μετα την Βέροια να συνεχίσει Φλώρινα , Οχρίδα, Δυραχειο. Η Εγνατια τελικα περασε απο τα Γιαννενα κ κατέληξε στο λιμανι τους την Ηγουμενιτσα.
    Αλλά, για ποιον λογο φτιάχνονταν κ φτιάχνονται λιμάνια κ δρόμοι;
    Η απάντηση ειναι το Εμπόριο.
    Εμποριο με την γενικότερη έννοια της διακίνησης χρήματος. Δεν ειναι μονο το χονδρεμποριο της νταλίκας αλλα κ το λαθρεμπόριο του καταναλωτή. Τον Τουρισμό θα τον συμπεριλάβω κ στα δυο ειδη εμπορίου ανάλογα αν ειναι οργανωμένος η ιδιωτικός.
    Ποιός εχει λοιπον σοβαρο λογο κ δύναμη να προσελκύσει οδικούς άξονες για να εξυπηρετήσει το εμποριο του; Τα Γιάννενα! Η Ηγουμενιτσα εχει να εμπιστευθεί τα εσπεριδοειδή κ τα ψάρια μονο. Μονο για αυτον τον λογο χρειαζεται περιφερειακό κ δρομο για την Σαγιάδα, που ειμαι βεβαιος πως θα γινει, αλλα θα εχουμε μεγαλες αντιδράσεις για τις απαλλοτριώσεις στον κάμπο κ των αυθαίρετων σπιτιων στην Ηγουμενιτσα .
    Να προσθέσω εδω πως η Ιόνια οδός δεν παρακάμπτει μονο την Ηγουμενιτσα, αλλα κ την Πρέβεζα προς όφελος της Άρτας. Βέβαια προνοηθηκαν κάθετοι για την Λευκάδα (δηλ. κ την Πρέβεζα) κ την Ηγουμενιτσα(η υπάρχουσα Εγνατία).
    Απο ολα αυτα τι συμπεραίνουμε
    Πως αν η Ηγουμενιτσα δεν γειτνίαζε με τα Γιάννενα, θα ήταν η πινέζα στον χάρτη της Ελλαδας.

  3. Νομίζω οτι το σχόλιο του αξιοτίμου κυρίου Μπούση, δεν χρίζει σχολιασμού, καθώς στερείται παντελώς κάθε σοβαρότητος!

  4. Θα ελεγα πως στερείται παντελώς καθε σοβαροτητας,ο παραλίγο υποψήφιος βουλευτής της Ν. Δημοκρατίας να μετατρέπεται σε μια μέρα σε δεινό πολέμιό της γιατί δεν εκρίθη κατάλληλος.

  5. Αγαπητέ κύριε Μπούση, πουθενά δεν στρέφομαι κατα της κυβέρνησης της χώρας, παρα μόνον κατα της κυβέρνησης των Ιωαννίνων, η οποία, ειρήσθω εν παρόδω, δρα ανεξάρτητα απο το ποιο κόμμα βρίσκεται στην εξουσία.
    Λέτε “Χρειάστηκε αγώνας 50 χρονων για να καταφέρουν τα Γιαννενα να φτιάξουν το δικο τους λιμανι …” !!!!!!
    “… αν η Ηγουμενιτσα δεν γειτνίαζε με τα Γιάννενα, θα ήταν η πινέζα στον χάρτη της Ελλαδας.”!!!!!!
    Κύριε Μπούση μου, αυτά είναι τόσο εξωφρενικά, που όποιος Θεσπρωτός και να τα διαβάσει, ακόμα και ο πιο καλοπροαίρετος απέναντί σας, θα τραβάει τα μαλλιά του!
    Παρακάτω μιλάτε για ” … το λαθρεμπόριο του καταναλωτή”!!!! Αν δεν το δω σαν νεολογισμό, δεν ξέρω πώς αλλιώς να το κατατάξω.
    Επίσης λέτε “Αλλά, για ποιον λογο φτιάχνονταν κ φτιάχνονται λιμάνια κ δρόμοι;
    Η απάντηση ειναι το Εμπόριο.” ¨Οχι κύριε Μπούση μου.Δεν είναι μόνον αυτό. Είναι και η μετακίνηση των πολιτών απο πόλη σε πόλη, απο κράτος σε κράτος.
    Αλλού λέτε: “Ποιός εχει λοιπον σοβαρο λογο κ δύναμη να προσελκύσει οδικούς άξονες για να εξυπηρετήσει το εμποριο του; Τα Γιάννενα! Η Ηγουμενιτσα εχει να εμπιστευθεί τα εσπεριδοειδή κ τα ψάρια μονο.” ¨Οχι κύριε Μπούση μου. Όταν είσαι η πύλη της Ευρώπης, όταν διαθέτεις ένα λιμάνι που προκειται να γίνει σημειο αναφορας για όλη την Μεσόγειο που θα διακινεί εκτος απο ανθρωπους, πλήθος εμπορευμάτων, κρουαζιέρα, θα διαχειρίζεται 3 μαρίνες, τεραστιο τουριστικο προιόν, όχι μονο για τα βορειοδυτικά παράλια αλλα και για τα Ιόνια νησιά, τότε κύριε Μπούση δεν σου αρκούν τα δρομάκια, χρειάζεσαι δρομάρες!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *