Εικόνα κατάρρευσης του εσωτερικού τουρισμού, με πτώση έως και 60%

Share Button

sivotaΟι Έλληνες ταξιδιώτες θα κρίνουν, τις τελικές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού τη φετινή χρονιά, όπως δείχνουν τα στοιχεία. Οι αυξομειώσεις της τουριστικής κίνησης από τις βασικές ευρωπαϊκές αγορές είναι τέτοιες ώστε η μία να εξισορροπεί την άλλη.
Ο ελληνικός τουρισμός εμφανίζεται να διαθέτει πολλές εναλλακτικές γραμμές άμυνας για να αντιμετωπίσει προβλήματα από τις διεθνείς αγορές. Αποδείχθηκε, ωστόσο, παντελώς απροετοίμαστος να αντιμετωπίσει ένα πλήγμα «εκ των έσω». Και, μάλιστα, τόσο ισχυρό όσο το φετινό. Η εικόνα κατάρρευσης που εμφανίζει ο εσωτερικός τουρισμός, με τα ποσοστά μείωσης της κίνησης να φτάνουν ή και να ξεπερνούν το 60% σε σύγκριση με πέρυσι, ήταν αρκετό για να ερημώσουν πολλές τουριστικές περιοχές της χώρας και να πληγούν καίρια τα έσοδα χιλιάδων επιχειρήσεων που συγκροτούν τη λεγόμενη εφοδιαστική αλυσίδα του τουρισμού ή εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από αυτόν.
Στην εκτίμηση για μείωση του εσωτερικού τουρισμού κατά 60% συγκλίνουν τόσο ο πρόεδρος του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) Λύσανδρος Τσιλίδης, όσο και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) Ανδρέας Ανδρεάδης. Την αισιοδοξία του πως «όσες πληγές κι αν μετράμε, αρχίζει να απομακρύνεται η αρνητική δημοσιότητα για τη χώρα στο εξωτερικό και η μεγάλη εικόνα είναι ότι επιστρέφουμε, πλέον, στην κανονικότητα», μετέφερε στο Euro2day.gr ο Αντώνης Καμπουράκης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου και α” αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ). Ο ίδιος συμπλήρωσε: «Μακάρι η όποια ζημιά προκλήθηκε να ισοσκελιστεί από όφελος που θα προκύψει για τον ελληνικό λαό».
Τα… απόνερα της φετινής τουριστικής περιόδου, ωστόσο, θα εμφανιστούν τον χειμώνα. Όταν, όπως υποστηρίζουν, χιλιάδες επιχειρήσεις θα δυσκολεύονται ή θα αδυνατούν να εξοφλήσουν ακόμα και λογαριασμούς της ΔΕΗ. Κι όταν χιλιάδες εργαζόμενοι στον τουρισμό και στις επιχειρήσεις εστίασης δεν θα συμπληρώνουν τα απαιτούμενα ένσημα για να ενταχθούν στο ταμείο ανεργίας.
Παράγοντες της εγχώριας τουριστικής αγοράς μεταφέρουν μια εικόνα που διαφοροποιείται από περιοχή σε περιοχή, αλλά με ορισμένα «κρίσιμα» όσο και χρήσιμα στοιχεία για όσους το σκέφτονται ακόμα να φύγουν, έστω και στο «παρά πέντε» της ολοκλήρωσης του καλοκαιριού, για ολιγοήμερες διακοπές.

Η «ακτινογραφία» του Αυγούστου και οι ευκαιρίες

ΠΛΗΡΟΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΟΧΩΝ: Αν ο Αύγουστος ήταν άγιος θα έπρεπε, μάλλον δικαιωματικά, να αναγορευτεί σε «προστάτη» των ξενοδόχων και όλων όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό στην Ελλάδα. Αρνητική δημοσιότητα στο εξωτερικό επί μήνες, περιορισμοί συναλλαγών στις τράπεζες, αβεβαιότητα, αποδεικνύεται πως δεν αποτελούν επαρκείς λόγους για να αλλάξει το βασικό αξίωμα του ελληνικού τουρισμού: ότι το πρώτο 15νθήμερο του Αυγούστου «βουλιάζουν» οι περισσότερες τουριστικές περιοχές της χώρας.
ΑΚΥΡΩΣΕΙΣ: Το αποτέλεσμα της τραπεζικής αργίας ήταν μια καταιγίδα ακυρώσεων από τους Έλληνες παραθεριστές. Υπήρξαν περιοχές, σύμφωνα με όσα ανέφεραν τοπικοί επιχειρηματίες στο Euro2day.gr, όπου το ποσοστό ακυρώσεων των Ελλήνων έφτασε το 70% και άλλες που άγγιξε ακόμα και το 100%. Διασώθηκαν μόνο οι κρατήσεις (Ελλήνων και ξένων τουριστών) οι οποίες είτε είχαν προεξοφληθεί, είτε είχαν καταβληθεί προκαταβολές.
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗ: Οι Έλληνες ταξιδιώτες «κατηγορούνταν» μέχρι πριν από μερικά χρόνια ότι αποφασίζουν στο «παρά ένα» των διακοπών τους, με αποτέλεσμα συνήθως να τις χρυσοπληρώνουν. Τα προηγούμενα χρόνια, ωστόσο, οι Έλληνες αποφάσισαν να υιοθετήσουν τις πρακτικές των Κεντροευρωπαίων ταξιδιωτών, προγραμματίζοντας έγκαιρα τις διακοπές και τον προϋπολογισμό τους. Ώσπου ήρθε το πρόσφατο δημοψήφισμα και οι περιορισμοί στις τράπεζες (capital control), για να (ξανα)κάνουν μόδα το «last minute». Όπως αναφέρουν από όλες τις περιοχές που συντηρούνται από Έλληνες περιηγητές, η ζήτηση άρχισε να αναθερμαίνεται μόλις από τις 20 Ιουλίου. Όταν συνήθως ξεκινούσαν από τα μέσα Ιουνίου, ή το αργότερο αρχές Ιουλίου.
ΔΙΑΚΟΠΕΣ FAST TRACK: Αν τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες παρέτειναν τις διακοπές τους μέχρι τουλάχιστον τα μέσα Σεπτεμβρίου, τα capital control και η αβεβαιότητα, σύμφωνα με τους ξενοδόχους, τους οδηγεί φέτος σε διακοπές fast track. Στις περισσότερες περιοχές οι ξενοδόχοι αναφέρουν πως φέτος οι Έλληνες «εξαφανίζονται» από τις 17 Αυγούστου, ενώ μόνο σε κάποιες παραμένουν μέχρι τις 23 του ίδιου μήνα.
ΤΑ ΠΑΖΑΡΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ: Η κρίση οδηγεί σε… new deal μεταξύ ξενοδόχων και Ελλήνων ταξιδιωτών. Οι μεν ξενοδόχοι προσφέρουν ειδικές τιμές στους Έλληνες πελάτες, προσέχοντάς τους για να τους έχουν και τα επόμενα χρόνια. Οι δε Έλληνες παραθεριστές αξιοποιούν τη συγκυρία πιέζοντας για «κάτι καλύτερο». Το οποίο μεταφράζεται σε μη υποχρέωση για καταβολή προκαταβολής κατά την κράτηση, για μειωμένες τιμές σε σχέση με αυτές που προσφέρουν τα ξενοδοχεία μέσω γνωστών συστημάτων κρατήσεων όπως το booking.com, το Expedia ή το TripAdvisor. Συχνά, μαθαίνουμε, επιστρατεύονται και άλλα όπλα. Έτσι, οι πελάτες υποχωρούν αρχικά στις πιέσεις των ξενοδόχων για κρατήσεις, για παράδειγμα τριών διανυκτερεύσεων από Παρασκευή έως Κυριακή. Στη συνέχεια, όμως, κι αφού πραγματοποιήσουν δύο διανυκτερεύσεις, κουνάνε μαντήλι προφασιζόμενοι έκτακτα γεγονότα όπως ασθένειες, θανάτους συγγενών κ.λπ. Έτσι, υποστηρίζουν ξενοδόχοι με τους οποίους ήρθαμε σε επαφή, μειώνουν το κόστος των διανυκτερεύσεων αλλά και τα ακυρωτικά, αφού σε αυτές τις δύσκολες εποχές ποιος θα τα ζητήσει;

www.politisonline.com

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *