Μ.Κάτσης: «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη διαλύει τα ΕΛΤΑ και αφήνει χιλιάδες πολίτες σε όλη την Ελλάδα χωρίς ταχυδρομικές υπηρεσίες»

Share Button

Δεν πρόλαβε να στεγνώσει η μελάνη της υπογραφής της ψήφισης της «διάσωσης» των ΕΛΤΑ από την κυβέρνηση Μητσοτάκη και επιβεβαιωθήκαμε, δυστυχώς, ότι στην ουσία αποτελούσε σχέδιο διάλυσης των ΕΛΤΑ με τεράστιο κοινωνικό κόστος.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας  αφήνει  καταστήματα των ΕΛΤΑ με 1 διανομέα, απολύει συμβασιούχους και αλλάζει τον τρόπο διανομής, με αποτέλεσμα να αποψιλώνει ορεινές, μειονεκτικές και νησιωτικές περιοχές, δίνοντάς τους τη χαριστική βολή. Με πλήρη αδιαφορία, λαμβάνει αποφάσεις που οδηγούν στο να αφήνονται οι συνταξιούχοι χωρίς έγκαιρη καταβολή της σύνταξης, στην επίδοση καθυστερημένων λογαριασμών ΔΕΚΟ, ενώ, σε συνδυασμό με το κλείσιμο υποκαταστημάτων των τραπεζών, αφήνει στο έλεός τους, αποκομμένους  χιλιάδες πολίτες, μην υπολογίζοντας τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής, ακόμα και των ακριτικών.
Η μείωση των θέσεων των διανομέων έχει επιφέρει τεράστια προβλήματα και στα αστικά κέντρα στην διανομή των μικροδεμάτων και της αλληλογραφίας.

Τις τελευταίες ημέρες, από κάθε γωνιά της Ελλάδας, από την Ήπειρο μέχρι τα νησιά του Αιγαίου και την πρόσφατα σεισμόπληκτη Σάμο, από τα νησιά του Ιονίου μέχρι τα Δωδεκάνησα, στα μεγάλα αστικά κέντρα όπως της Αττικής, έχει ξεσηκωθεί θύελλα αντιδράσεων από φορείς και Δημάρχους για την απίστευτη ταλαιπωρία που υφίστανται οι πολίτες από καθυστερήσεις ή και στέρηση βασικών ταχυδρομικών υπηρεσιών  των ΕΛΤΑ. Η κραυγή αγωνίας της ΚΕΔΕ προς τους Υπουργούς Εσωτερικών είναι χαρακτηριστική, ενώ και βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας διαμαρτύρονται προς το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με κατάθεση ερωτήσεων.

Ως επιστέγασμα, η αντίληψη της κυβέρνησης για τις υπηρεσίες των ΕΛΤΑ και των διανομέων του, έγινε γνωστή χθες σε απάντηση σε επίκαιρη ερώτηση από τον νέο Υφυπουργό κ. Στύλιο, ο οποίος με το γνωστό κυνικό ύφος των κυβερνητικών στελεχών, είπε ουσιαστικά ότι σήμερα οι εργαζόμενοι πληρώνονται χρήματα χωρίς να τα δουλεύουν. Πρόκειται για απάντηση απαράδεκτη και εξωφρενική και μάλιστα για βουλευτή που εκλέγεται στην περιφέρεια, που οι κάτοικοι γνωρίζουν από πρώτο χέρι τη σημασία της παρουσίας των διανομέων και στα πιο απομακρυσμένα σημεία και για ολόκληρο τον πληθυσμό και τιμούν την εργασία τους.

Τα ΕΛΤΑ που συμπληρώνουν 200 χρόνια από την ίδρυσή τους, συνυφασμένα με την ιστορία του ελληνικού Κράτους, παρείχαν αδιάκοπα, έστω και με δυσκολίες, καθολικές ταχυδρομικές υπηρεσίες και στους πιο χαλεπούς καιρούς. Έπρεπε να έρθει η κυβέρνηση των «αρίστων» του Κυριάκου Μητσοτάκη για να άρει επί της ουσίας την υποχρέωση καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας παντού και σε προσιτές τιμές, παρότι πρόσφατα υπερψήφισε την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας των ΕΛΤΑ με 180εκατ. €. Όλα αυτά, ενώ ακολουθεί η εφαρμογή του κυβερνητικού σχεδίου που περιλαμβάνει τιμωρητική εθελούσια έξοδο υπαλλήλων και κλείσιμο καταστημάτων στην Επικράτεια.

Οι υποσχέσεις  περί «εκσυγχρονισμού» και «ενίσχυσης της εταιρικής διακυβέρνησης» των ΕΛΤΑ που συνόδευαν το κυβερνητικό αφήγημα, αποδεικνύεται στην πράξη ότι ήταν κούφια λόγια που έκρυβαν τις νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες και την προσπάθεια να εξελιχθούν τα ΕΛΤΑ σε ένα γαλάζιο ιδιωτικό μαγαζί που, αφού λεηλατηθεί, θα παραδοθεί στα ιδιωτικά ανταγωνιστικά συμφέροντα.

Ως ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. απαιτούμε από την κυβέρνηση να σταματήσει την διάλυση των ΕΛΤΑ, να προσλάβει το απαραίτητο προσωπικό και να εγγυηθεί ως έχει χρέος την καθολική υπηρεσία σε προσιτές τιμές και στο πιο απομακρυσμένο σημείο της Επικράτειας, χωρίς να κλείσει κανένα κατάστημα ΕΛΤΑ.

Μάριος Κάτσης

Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Βουλευτής Θεσπρωτίας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *