Νίκος Νικολόπουλος: Τεράστια τα οφέλη από την σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Κακαβιά

Share Button

nikolopoulosΕΡΩΤΗΣΗ & ΑΚΕ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Θέμα: «Τεράστια τα οφέλη από την σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Κακαβιά»

Η Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων φέρνει στο προσκήνιο τον άξονα, που ξεκινάει από την Τεργέστη, την Σλοβενία, την Κροατία κατά μήκος των Δαλματικών ακτών ( έχει ολοκληρωθεί σχεδόν μέχρι το Ντουμπρόβνικ), διασχίζει το Μαυροβούνιο και την Αλβανία και φθάνει στην Κακαβιά. Οι ξενοδόχοι, λοιπόν, ζητούν να υπάρξει σύνδεση, ώστε όλοι αυτοί που θα διέρχονται οδικώς από τον προαναφερόμενο άξονα, να μπορούν να φτάσουν στην πόλη των Ιωαννίνων και στην Ήπειρο. Άλλωστε, όπως τονίζουν, “δεχόμαστε ένα μεγάλο αριθμό επισκεπτών από την Βόρεια Ευρώπη και τα Βαλκάνια μέσω των τριών Σταθμών Συνόρων που έχουμε”. Η συνέχεια της Ιόνιας οδού στα δυτικά Βαλκάνια ονομάζεται δυτικός άξονας των Βαλκανίων ή παρά-Αδριατικός άξονας, ο οποίος, όταν ολοκληρωθεί, αναμένεται να ενώσει την Τεργέστη με την Καλαμάτα.

Ενδεικτικά της αναγκαιότητας αυτής της σύνδεσης, σύμφωνα με την Ένωση Ξενοδόχων, είναι ότι οι χρονικές αποστάσεις από τα Γιάννενα προς τα Δυτικά Βαλκάνια και την Βόρεια Ευρώπη θα έχουν ως εξής:

• Ιωάννινα –Τίρανα: 3 ώρες από σήμερα (οι Αλβανοί έχουν ολοκληρώσει το 90 % του συγκεκριμένου δρόμου).
• Ιωάννινα – Μαυροβούνιο: 5,5 ώρες από το τέλος του 2015.
• Ιωάννινα – Ντουμπρόβνικ: 7 ώρες από το 2016.
• Ιωάννινα – Τεργέστη: 12 ώρες από το 2016

Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι το Αυστριακό τηλεοπτικό συνεργείο που φιλοξενήθηκε στο νομό Ιωαννίνων, αναχώρησε για την Αυστρία, μέσω Κακαβιάς. Επίσης, το 2016 θα πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα η πανευρωπαϊκή συνάντηση των Cambers (τροχοβίλες) και όλοι αυτοί θα εισέλθουν στην Ελλάδα από αυτόν τον δρόμο.

Με την ολοκλήρωση του δυτικού άξονα των Βαλκανίων και της Ιόνιας Οδού και με την χρήση της ήδη έτοιμης Εγνατίας Οδού θα υπάρχει δυνατότητα:

* Της δημιουργίας συνδυαστικών τουριστικών πακέτων που θα αρχίζουν από τις Δαλματικές ακτές και θα ολοκληρώνονται στην περιοχή, στο Ιόνιο και στο Αιγαίο πέλαγος.

* Της δημιουργίας clusters ( Network) κατά μήκος των προαναφερόμενων αξόνων σε σχέση με τα επισκέψιμα σημεία, τα εθνικά πάρκα, τις προστατευμένες από την UNESCO θέσεις, τα Γαιο-πάρκα (Geopark – που είναι και αυτά προστατευμένα από την UNESCO), τους αρχαιολογικούς χώρους, την τοπική γαστρονομία, τα ξενοδοχεία κλπ.

* Της δημιουργίας πολιτιστικών και περιβαλλοντικών διαδρομών αναγνωρισμένων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω της Ε1 Δ/ νσης, του Υπουργείου Εξωτερικών.

* Της δημιουργίας διακρατικών, διαπεριφερειακών και διαδημοτικών σχέσεων με χώρες των δυτικών Βαλκανίων.

Προς αυτή την κατεύθυνση η Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων, συνεργαζόμενη με την Ένωση Ξενοδόχων Χαλκιδικής, το Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης, την ΓΓΕΤ, την περιφέρεια Ηπείρου,τον Δήμο Ιωαννιτών και άλλους φορείς, έδωσε τις σκέψεις της για την δημιουργία, καθ΄ όλο το μήκος της Εγνατίας Οδού, ενός “software application” πλοήγησης(GPS) για smartphones και tablets. Εκεί, θα υπάρχουν τα επισκέψιμα σημεία, τα τοπικά προϊόντα, περιβαλλοντικά – πολιτιστικά και ιστορικά στοιχεία, εκδηλώσεις, δυνατότητα «accommontation» σε ξενοδοχεία, «reservation» σε εστιατόρια, κλπ. Η ονομασία που επιλέχθηκε για το σχετικό software είναι: Mobile Egnatia.

Επειδή η αναγκαιότητα σύνδεσης του συγκεκριμένου ως άνω αναφερόμενου οδικού άξονα με την Ιόνια Οδό, θα επιφέρει σε σύντομο χρονικό διάστημα, μεγάλη τουριστική και εμπορική ανάπτυξη στην περιοχή.

Επειδή η τουριστική ανάπτυξη των Ιωαννίνων και της Ηπείρου αποτελεί επιτακτική ανάγκη , αφού είναι η φτωχότερη Περιφέρεια της Ευρώπης.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάσθε:

1. Προτίθεται το Υπουργείο να επισπεύσει άμεσα την ολοκλήρωση του τμήματος Ιόνιας Οδού – Κακαβιάς;

2. Υπάρχει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του συγκεκριμένου, ως άνω έργου;
– Αν υπάρχει να κατατεθεί.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *