Ο Υπουργός Ναυτιλίας Γ.Πλακιωτάκης στην Βουλή για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και την χερσαία ζώνη

Share Button

Μέσα σε τρεις μήνες εγκρίναμε το master plan του ΟΛΠ, που καθυστερούσε απαράδεκτα από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ προχωρήσαμε, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, στην εκπόνηση μελετών για τα 10 μεγάλα περιφερειακά λιμάνια και, στη συνέχεια, στην επιλογή συμβούλων προκειμένου να προκηρυχθούν διεθνείς διαγωνισμοί για την επιλογή επενδυτών και βέλτιστων τρόπων ανάπτυξης κάθε λιμανιού.
Ήδη, βρίσκονται σε εξέλιξη διεθνείς διαγωνιστικές διαδικασίες, ώστε ο αναπτυξιακός σχεδιασμός για κάθε λιμάνι, να μετατραπεί σε πράξη.
Με τον τρόπο αυτό, κάθε λιμάνι θα καταστεί πόλος τοπικής ανάπτυξης, με πολλαπλά οφέλη σε επίπεδο επενδύσεων, δημιουργίας θέσεων εργασίας και αύξησης της εμπορικής κίνησης σε περιφερειακό επίπεδο, ενώ, παραλλήλως, θα ενισχυθεί σημαντικά η κοινωνική συνοχή.
Πολύ σημαντικά θα είναι και τα γενικότερα οφέλη για Ελλάδα, τόσο σε οικονομικό επίπεδο, με την αύξηση των δημοσίων εσόδων, όσο και σε γεωστρατηγικό επίπεδο, με την αύξηση του διεθνούς εμπορίου μέσω της χώρας μας.
Τονίζω ότι τα λιμάνια που αξιοποιούνται μέσω διεθνών διαγωνισμών, δεν πωλούνται. Πολύ περισσότερο δεν ξεπουλιούνται.
Παραχωρούνται, έναντι υψηλού ανταλλάγματος, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, στο τέλος του οποίου επανέρχονται, μαζί με το σύνολο των εγκαταστάσεων τους, στο Ελληνικό Δημόσιο.
Τα αποτελέσματα των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, σε όλα τα επίπεδα, αποδεικνύουν την ορθότητα αυτής της προσέγγισης και τα πολλαπλά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες και την ελληνική οικονομία.
Δικαίωση της στρατηγικής επιλογής της κυβέρνησης, αποτελεί και η συμμετοχή μεγάλου αριθμού σημαντικών επενδυτικών ομίλων στην εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας, αλλά και της Ηγουμενίτσας.
Εννέα όμιλοι εκδήλωσαν επισήμως την Παρασκευή το ενδιαφέρον τους για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Πρόκειται για αριθμό – ρεκόρ, που αναδεικνύει δύο πράγματα:
– Τις μεγάλες εμπορικές δυνατότητες του λιμανιού και το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει στην ευρύτερη περιοχή.
– Την ορθότητα της στρατηγικής και των σχεδιασμών της κυβέρνησης.
Σημειώνω ότι για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας θα ακολουθηθεί η ίδια ακριβώς διαδικασία που ακολούθησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς και την COSCO. Ανάλογες θα είναι και οι προβλέψεις διασφάλισης του προσωπικού του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας.
Αναφορικά με την απόδοση στον Δήμο Ηγουμενίτσας τμημάτων της χερσαίας ζώνης που δεν αποτελούν ή δεν χρησιμοποιούνται ως λιμενικές εγκαταστάσεις, θα ήθελα να τονίσω ότι από τις πρώτες αποφάσεις που υπέγραψα ήταν η παραχώρηση για τρία χρόνια, του Βόρειου παραλιακού μετώπου για την αξιοποίηση ποδηλατόδρομου. Μία έμμεση παραχώρηση δηλαδή της χερσαίας ζώνης.
Ο Οργανισμός Λιμένα Ηγουμενίτσας έχει ήδη υποβάλει σχετικά αιτήματα επανακαθορισμού του αιγιαλού και της παραλίας στην αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία προκειμένου, αμέσως μετά, να επανακαθορισθεί η Ζώνη Λιμένα. Έτσι, τα τμήματα της Ζώνης που θα αποχαρακτηρισθούν θα περιέλθουν και πάλι στο Ελληνικό Δημόσιο και θα μπορέσουν να αποδοθούν στον Δήμο της πόλης.
Παράλληλα, στο γενικότερο σχεδιασμό περιλαμβάνονται επίσης τα αλιευτικά καταφύγια της Σαγιάδας και της Πλαταριάς καθώς και το καταφύγιο σκαφών αναψυχής στα Σύβοτα.
Γνωρίζετε πολύ καλά ότι βρισκόμαστε σε επικοινωνία με τις τοπικές Δημοτικές Αρχές με στόχο να βρεθεί σύντομα η καλύτερη δυνατή λύση για τις κοινωνίες των περιοχών αυτών.
Είναι βέβαιο» κατέληξε, «ότι τα οφέλη που θα προκύψουν για την Ηγουμενίτσα και την ευρύτερη περιοχή, από την αξιοποίηση του λιμανιού, τα επόμενα χρόνια, θα είναι πολλαπλάσια των σημερινών. Και σε επίπεδο οικονομικού αποτυπώματος και σε επίπεδο θέσεων εργασίας και σε επίπεδο επενδύσεων, αλλά και σε επίπεδο προσέλκυσης επιβατών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *