Πώς ο Εμάνουελ Γκριμάλντι επικράτησε στον διαγωνισμό για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας

Share Button

Τίναξε την μπάνκα στον αέρα ο Εμάνουελ Γκριμάλντι στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ με το τίμημα που έδωσε για να πάρει το 67% του λιμανιού της Ηγουμενίτσας αιφνιδιάζοντας τους πάντες. Τα 84,2 εκατομμύρια ευρώ προκάλεσαν ίλιγγο αφού είναι σχεδόν 80 φορές πάνω από τα κέρδη του λιμανιού που κυμαίνονται στο 1,5 εκατομμύριο ευρώ.  Σειρά παίρνει το λιμάνι του Ηρακλείου για το οποίο ο Εμάνουελ Γκριμάλντι δείχνει ενδιαφέρον και έχει ενημερώσει ότι θα καταθέσει προσφορά ενώ στο βάθος έρχεται και το λιμάνι της Πάτρας.

Την περασμένη εβδομάδα βρεθήκαμε στο Σορέντο της Ιταλίας για να παρακολουθήσουμε το  XXV Euromed Convention-Grimaldi Group. Η υπόθεση του διαγωνισμού για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας που βρισκόταν σε εξέλιξη αποτελούσε θέμα συζήτησης. Ο ναπολιτάνικος όμιλος κόντρα στον ΟΛΘ του Ιβάν Σαββίδη.  Υπήρχε μία ανησυχία στην ιταλική πλευρά για την έκβαση. Το ήθελαν πολύ το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Οι φήμες που κυκλοφορούσαν ότι ο Ιβάν Σαββίδης  δεν κατέβηκε τελικά στον διαγωνισμό για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θέλοντας να ρίξει το βάρος στην Ηγουμενίτσα είχε  δημιουργήσει προβληματισμό για την εξέλιξη του διαγωνισμού.

Ο Εμάνουελ Γκριμάλντι στη συνέντευξη Τύπου που παρέθεσε έδειξε πόσο ήθελε να πάρει την Ηγουμενίτσα λέγοντας ότι ο όμιλος είναι ο μεγαλύτερος πελάτης του, ενώ τόνισε ότι δεν κινείται επιθετικά αλλά παίζει άμυνα θέλοντας να υπερασπίσει τα ναπολιτάνικα συμφέροντα.

«Πολλοί είναι εκείνοι που θεωρούν ότι παίζουμε επιθετικά. Όμως η πραγματικότητα είναι ότι παίζουμε άμυνα. Γιατί τόσο στην Ηγουμενίτσα όσο και στο Ηράκλειο Κρήτης ο Όμιλος είναι ο μεγάλος πελάτης. Το 60% των εσόδων της Ηγουμενίστας προέρχονται από εμάς. Θέλουμε στην ουσία να προστατεύσουμε τις επενδύσεις μας για αυτό και συμμετέχουμε στον διαγωνισμό της Ηγουμενίτσας και θα συμμετάσχουμε και στον διαγωνισμό για το λιμάνι του Ηρακλείου» και προσέθεσε:
«Σε αντίθεση με άλλους χρηματοοικονομικούς επενδυτές δεν επιδιώκει ο Όμιλος Γκριμάλντι το κέρδος ούτε σκοπεύει να αυξήσει τα τέλη. Είμαι ο μεγαλύτερος χρήστης των λιμανιών και θέλω να τα δω να αναπτύσσονται και να βελτιώνουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες τους.» Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ειδικά στην Ηγουμενίτσα τα σχέδια του περιλαμβάνουν την ανάπτυξη των δρόμων του εμπορίου γύρω από τον άξονα της Εγνατίας.

Οι πρώτες κινήσεις του ναπολιτάνικου ομίλου θα στοχεύουν στην βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών τόσο για τα φορτηγά όσο και για τους επιβάτες.  Θα δημιουργήσει κέντρο logistics στην ευρύτερη περιοχή θέλοντας να εκμεταλλευτεί την Εγνατία οδό και να προσελκύσει περισσότερα φορτία άρα και περισσότερα πλοία για να μεταφέρουν τα φορτηγά.

Θα ενισχύσει τα μέτρα ασφάλειας του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και θα φτιάξει ένα σύγχρονο τερματικό σταθμό για τους επιβάτες-terminal passenger. 

Σε δηλώσεις του μία μέρα μετά την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ o Εμάνουελ Γκριμάλντι ανέφερε ότι «η απόκτηση της πλειοψηφίας του μετοχικού του κεφαλαίου εντάσσεται σε μια ευρύτερη στρατηγική κάθετης ολοκλήρωσης» για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και επανέλαβε την πρόθεσή του να διευκολύνει μέσω της επένδυσης την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.

Αναλυτικά όπως δήλωσε ο Managing Director του Ομίλου Grimaldi, Εμάνουελ Γκριμάλντι: «Είμαστε έτοιμοι να επενδύσουμε στην ανάπτυξη του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και ταυτόχρονα στην ανάπτυξη εμπορικών οδών γύρω από την αρχαία Οδό Εγναντία, της οποίας το ελληνικό λιμάνι είναι η κύρια πύλη. Ο Όμιλός μας είναι εδώ και καιρό ο βασικός πελάτης του λιμανιού και υπό αυτή την έννοια η απόκτηση της πλειοψηφίας του μετοχικού του κεφαλαίου εντάσσεται σε μια ευρύτερη στρατηγική κάθετης ολοκλήρωσης. Επιπλέον, μέσω των επενδύσεών μας στο λιμάνι στοχεύουμε να διευκολύνουμε την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας: η βελτίωση των υπηρεσιών του λιμανιού της Ηγουμενίτσας σημαίνει να κάνουμε το τουριστικό προϊόν της περιοχής ακόμα πιο ελκυστικό, να τονώνουμε την κυκλοφορία επιβατών και εμπορευμάτων καθώς και την εμφάνιση νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τον θαλάσσιο τουρισμό· γενικότερα, σημαίνει δημιουργία περισσότερων ευκαιριών εργασίας».

Hράκλειο – Πάτρα

Επόμενος στόχος είναι το λιμάνι του Ηρακλείου όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος με τις Μινωικές Γραμμές. Θα δώσει προσφορά όπως έχει διαβεβαιώσει τη διοίκηση του λιμανιού. Μετά όμως τα 84,2 εκατομμύρια που έδωσε για την Ηγουμενίτσα προκαλεί προβληματισμό   πόσο θα είναι  η προσφορά  για  το Ηράκλειο που έχει μεγαλύτερο εύρος δραστηριοτήτων. «Αν  ο νικητής πάρει το λιμάνι με μικρότερο τίμημα από εκείνο της Ηγουμενίτσας τότε θα αρχίσουν οι μουρμούρες για ξεπούλημα!» επεσήμαναν στο newmoney κύκλοι της λιμενικής βιομηχανίας. Ο διαγωνισμός αναμένεται να τρέξει στα τέλη Φεβρουαρίου του 2023.

Και στο βάθος υπάρχει το λιμάνι της Πάτρας. Και για αυτό δείχνει ενδιαφέρον ο ιταλικός όμιλος. Ο διαγωνισμός θα αργήσει 4-5 χρόνια αλλά το επενδυτικό ενδιαφέρον θα είναι τεράστιο. Ειδικά με τον σχεδιασμό να φτάνει ο σιδηρόδρομος μέσα στο λιμάνι ενισχύοντας σε πολύ μεγάλο βαθμό το εμπορικό του προφίλ.

www.newmoney.gr

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *