Φοβισμένο, αόριστο και μάλλον ακατανόητο ακόμα και από τους συντάκτες του, αποδεικνύεται το κυβερνητικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για τους αγρότες. Με τα συμφωνηθέντα του νέου μνημονίου να απειλούν ευθέως τη βιωσιμότητα των αγροτικών εκμεταλλεύσεων της χώρας μας, καθώς το αποτέλεσμα της διαχείρισης αυτών παραμένει εδώ και χρόνια οριακό, οι προτάσεις του πολιτικού φορέα που διεκδικεί εκ νέου τη διακυβέρνηση παραμένουν θολές, χωρίς μάλιστα να εξασφαλίζουν ούτε συνέχεια, ούτε την απαραίτητη δυναμική για την επανεκκίνηση της ελληνικής γεωργίας και κτηνοτροφίας.
Το νέο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ εκφράζει απλά τη βούληση να επιδιωχθεί αφορολόγητο για τις κοινοτικές ενισχύσεις μέχρι 12.000 ευρώ, ενώ δεν ορίζει το επίπεδο «γενικού αφορολόγητου ορίου» που θα θεσπιστεί για τους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες και τους μικρούς παραγωγούς.
Κατά τα λοιπά, το όλο σκεπτικό των προτάσεων του εν λόγω πολιτικού φορέα κυριαρχείται από μια αγωνία αλίευσης ψήφων σε όλο το φάσμα του εκλογικού σώματος που προέρχεται από τον αγροτικό χώρο, χωρίς να δίνει σε κανένα τη δυνατότητα να αντιληφθεί τι του ξημερώνει την επόμενη μέρα.
Ως προς τις δημοσιονομικές δεσμεύσεις, στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρεται μια σχετική τυπολογία διαχωρισμού όπου η φορολογική «άμβλυνση» και η με άλλους τρόπους στήριξη με την έννοια του αυτονόητου «προστατευτισμού» , αφορά κυρίως στις «γεωργικές εκμεταλλεύσεις» (c και d):
a.Αγροτική επιχείρηση (φυσικό ή νομικό πρόσωπο με προκαθορισμένα χαρακτηριστικά).
b.Γεωργική εκμετάλλευση: Αγρότες Μικροί παραγωγοί
c.Γεωργική εκμετάλλευση: Αποκλειστικά αγρότης (με αποκλειστικό οικογενειακό εισόδημα από δραστηριότητα αγροτική- κτηνοτροφική- αλιευτική κοκ)- εκτός των μικρών παραγωγών
d.Γεωργική εκμετάλλευση : Αγρότης με οικογενειακά εισοδήματα (π.χ. 50% η 70%) από αγροτική εκμετάλλευση- εκτός των μικρών παραγωγών
e.Παραγωγός αγροτικών προϊόντων , με αγροτικά εισοδήματα μέχρι (π.χ.) το 30% η 50% του εισοδήματός του.
και επί αυτών:
– Στις «αγροτικές εκμεταλλεύσεις» ορίζουμε πλήρες και γενικό αφορολόγητο όριο για την κατηγοριοποίηση b και γενικό αφορολόγητο όριο για τις κατηγοριοποιήσεις c και d επί του συνολικού καθαρού εισοδήματος .
– Για τον υπολογισμό του καθαρού γεωργικού εισοδήματος , αναγνωρίζουμε ως τεκμαρτή δαπάνη την αμοιβή της οικογενειακής εργασίας καθώς και, βάσει νέου επικαιροποιημένα υπολογισμού, τις αποσβέσεις κεφαλαίου και πάγιων.
– Προκειμένου να υπάρξει ουσιαστική ελάφρυνση των οικονομικά ασθενέστερων αγροτών, θα επιδιώξουμε κλιμακωτούς μεσοσταθμικούς συντελεστές σύμφωνα με το μέγεθος των αποκτηθέντων εισοδημάτων.
Στο βαθμό που η αναφορά γίνει μόνο για τις κοινοτικές ενίσχυσης, επιδιώκεται αφορολόγητο όριο, όπως ήδη είχαμε εφαρμόσει (12.000 ευρώ).
Προβλέπουμε ακόμη:
– αυτόματη διαδικασία επιστροφής από συμψηφισμό ΦΠΑ.
– Ειδικούς ευνοϊκούς συντελεστές σε ορεινές και δυσπρόσιτες περιοχές, νέους αγρότες, ειδικές καλλιέργειες, δράσεις που σχετίζονται με την αειφόρο ανάπτυξη κ.ο.κ.
– Ευνοϊκή μεταχείριση συνεταιριστικών δομών, ομάδων και οργανώσεων παραγωγών, καθώς και σχημάτων κοινωνικής οικονομίας, με διαφάνεια και ορθή διαχείριση.
– Αντιμετώπιση από κοινού με τους αγρότες και μετά από διάλογο, των προβλημάτων που δημιουργούν, η νομιμοποιημένη απασχόληση μεταναστών και τα τεκμήρια διαβίωσης, αποσβέσεων, μεταφοράς ζημιών.
ΠΗΓΗ: www.agronews.gr