ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ : Θεσμικές και κοινωνικές του αναγνώσεις

Share Button

Του Αλκη Φάτσιου, Δικηγόρου

1. Οι κοινωνικές και οι πολιτικές συνθήκες, σε κάθε ιστορική περίοδο, είναι βέβαιον ότι γεννούν κάθε φορά , επίκαιρα ερωτήματα, δηλ. ερωτήματα ευθέως ανάλογα με αυτές τις συνθήκες, οδηγώντας τον καθένα μας, να προσπαθεί να διαπιστώσει – όσο αυτό είναι δυνατόν – τόσο τις συνέπειες όσο και τα αίτια των φαινομένων που προκύπτουν στις εκάστοτε δεδομένες συνθήκες. Έτσι λοιπόν σήμερα, με αφορμή όσα συμβαίνουν στη χώρα μας και στον λεγόμενο ‘’ πεπολιτισμένο’’ ευρωπαϊκό χώρο, αισθάνθηκα την ανάγκη να μοιραστώ μαζί σας κάποιες σκέψεις, για τον εν γένει ΡΑΤΣΙΣΜΟ.

2.    Ας μη βιαστούμε να θεωρήσουμε, ότι γνωρίζουμε καλά τι είναι ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ , επειδή  σχεδόν κάθε ημέρα, γίνεται αναφορά σε αυτόν, συνεπεία γεγονότων, συζητήσεων, ΜΜΕ κ.λ.π. Πολύ εύστοχα ο Γάλλος φιλόσοφος- ερευνητής ΠΙΕΡ ΑΝΤΡΕ ΤΑΓΚΙΕΦ  αναφέρεται σε σχετικό του βιβλίο με τον τίτλο ‘’ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ’’, σε μία φράση – προειδοποίηση του ΧΕΓΚΕΛ από το βιβλίο του τελευταίου «  Η ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ» δηλ.:   ‘’ ό,τι είναι ευρέως γνωστό συνήθως ΔΕΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ , ακριβώς επειδή είναι ευρέως γνωστό.’’ Με απλά λόγια, το γεγονός ότι συχνά, ή ευρέως ακούγεται η λέξη ρατσισμός, δεν σημαίνει ότι γνωρίζουμε ακριβώς το φαινόμενο, τα αίτιά του, τις συνέπειές του, την ιστορική διαδρομή του, την σχέση του με την κοινωνία, πολιτική, ομάδες ανθρώπων, συλλογικότητες κ.λ.π. Εννοείται βεβαίως ότι ο γράφων , με το παρόν κείμενο, ούτε σκοπεύει, ούτε έχει την δυνατότητα, να αναφερθεί στο ζήτημα με πλήρη κοινωνική, ιστορική και επιστημονική επάρκεια. Απλά ως ένας ενεργός πολίτης, που θεωρεί αυτονόητο χρέος  την διαδικασία του σκέπτεσθαι, για κάθε κοινωνικό φαινόμενο, αισθάνομαι την ανάγκη να καταθέσω δημόσια, προβληματισμούς, σκέψεις, απόψεις, στηριζόμενος βεβαίως στην εν γένει κοινωνική μου εμπειρία.

3.     Η βασική – αλλά κυρίως – αρχική έννοια του ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ,      σύμφωνα με όλους σχεδόν τους φιλοσόφους και κοινωνιολόγους, είναι το ΔΟΓΜΑ που ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ανάμεσα στις ΑΘΡΩΠΙΝΕΣ ΦΥΛΕΣ. Πριν λοιπόν αναφερθώ στις μεταγενέστερες και ευρύτερες κοινωνικές έννοιες του ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ, θεωρώ χρήσιμο να παραθέσω λίγες σκέψεις, αναφορικά με την αρχική έννοια του ρατσισμού, δηλαδή της τάχα ‘’ υπεροχής ‘’ μιας φυλής, έναντι άλλης ή άλλων με βασικό κριτήριο το χρώμα  του δέρματος, και ειδικότερα αυτό της ΛΕΥΚΗΣ φυλής έναντι της ΜΑΥΡΗΣ και των άλλων… Σχεδόν το σύνολο των ΠΑΛΑΙΟΝΤΟΛΟΓΩΝ και ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΩΝ σε ολόκληρο τον πλανήτη, συμφωνεί ότι το ΛΙΚΝΟ της ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ είναι η ΑΦΡΙΚΗ και ότι όλες οι ΚΟΙΤΙΔΕΣ της ανθρωπότητας, η εμφάνιση και η εξέλιξη του ανθρώπινου είδους, υπήρξαν και συνέβησαν στην ΑΦΡΙΚΗ…. Και βέβαια το ΧΡΩΜΑ του ΔΕΡΜΑΤΟΣ των  πρωτανθρώπων, των  ΠΡΟΓΟΝΩΝ μας ήταν ( και είναι ) το ΜΑΥΡΟ… Σύμφωνα με το σύνολο της επιστημονικής κοινότητας, μετά την εμφάνιση του ανθρώπινου είδους στη ΑΦΡΙΚΗ, άρχισε  το πρώτο στην  ιστορία της ανθρωπότητας  ΚΥΜΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ από την ΑΦΡΙΚΗ και κατά μήκος της ΜΕΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ και προς την ΑΣΙΑ και κατόπιν προς ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ και ΜΑΛΑΙΣΙΑ. Ύστερα δε, ακολούθησε και άλλο κύμα μετανάστευσης προς άλλες γεωγραφικές περιοχές, παντάπασιν ακατοίκητες από οποιοδήποτε θηλαστικό είδος. Ο σπουδαιότερος – μάλιστα σ’ολόκληρο τον πλανήτη – παλαιοντολόγος και ερευνητής ο Γάλλος ΜΙΣΕΛ ΜΠΡΙΝΕ, αναφέρει χαρακτηριστικά στο τελευταίο του βιβλίο με τίτλο ‘’ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΑΦΡΙΚΑΝΟΙ ‘’ αλλά και σε σχετική συνέντευξή του μεταξύ άλλων: «…Μετά από αυτές τις μεταναστεύσεις ΑΡΧΙΣΕ η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ανθρώπων με διαφορετικό χρώμα δέρματος από το αρχικό ΜΑΥΡΟ σε ανθρώπους με χρώμα δέρματος ΛΕΥΚΟ, κίτρινο κ.λ.π, ΑΝΑΛΟΓΩΣ ΤΩΝ ΚΛΙΜΑΤΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ. Το ΑΝ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ στο δέρμα μας χρώμα, ΛΕΥΚΟ, ΜΑΥΡΟ ή ΑΛΛΟ, είναι ΑΠΛΑ ΖΗΤΗΜΑ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ( θερμό, ψυχρό κ.λ.π. ). ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ. ΑΠΛΑ ΘΕΜΑ ΚΛΙΜΑΤΟΣ. ΣΥΝΕΠΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΑΦΡΙΚΑΝΟΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ»!!!                  Ηρεμήστε λοιπόν ‘’ΕΛΛΗΝΑΡΑΔΕΣ’’ μου, φανερά και κρυπτόμενα ΡΑΤΣΙΣΤΟΕΙΔΗ!! ΑΦΡΙΚΑΝΟΙ ΕΙΣΤΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ, και μάλιστα με την βούλα της Επιστήμης!!! Επειδή δε διατυμπανίζετε ότι είστε και πλάσματα του ΘΕΟΥ (τρομάρα σας… ) ο ΘΕΟΣ αυτός, για εσάς, προφανώς είναι σίγουρα ΛΕΥΚΟΣ!!! Η γελοιότητά σας περισσεύει….           (Εννοείται βεβαίως, ότι σέβομαι τον οποιοδήποτε για την οποιαδήποτε πίστη του, εδώ όμως, αναφέρομαι σε κάτι εντελώς διαφορετικό ).

4.    Στη διαδρομή του χρόνου η έννοια του ρατσισμού άρχισε πλέον να αποδίδεται και να αποτυπώνεται ( και πολύ σωστά ) σε πλήθος κοινωνικοπολιτικών συμπεριφορών, κι έτσι έπαψε πλέον να περιορίζεται και να εξαντλείται μόνο, στην φυλετική δήθεν ‘’υπεροχή’’ μιας φυλής κ.λ.π. Στο σημείο τούτο, νομίζω πως είναι χρήσιμο να αναφερθεί, ο κατά την ταπεινή μου άποψη διαχωρισμός της πολιτικοκοινωνικής έννοιας και αντίληψης του ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ, σε ΘΕΣΜΙΚΟ και σε ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ. Θεσμικός ρατσισμός είναι εκείνος που ΕΚΠΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΘΕΣΜΩΝ (κυβέρνηση, κόμματα, βουλευτές, δήμαρχοι κ.λ.π.) είτε με δηλώσεις τους είτε με έκδοση αποφάσεων, νόμων κ.λ.π. Κοινωνικός ρατσισμός υπάρχει, όταν η αντίληψη αυτή εκδηλώνεται από πολίτες ( μάλλον ΟΧΛΟΣ…) που ούτως ή άλλως διαπνέονται ανέκαθεν από εθνικιστικές και φασιστικές ιδέες και βέβαια και από ανθρώπους που καθημερινά δηλητηριάζονται από την προπαγάνδα εκπροσώπων του ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ, σε αγαστή συνεργασία με συγκεκριμένα Μ.Μ.Ε ( τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες κ.λ.π. ) και με τα εκεί απασχολούμενα ΑΝΔΡΑΠΟΔΑ που παριστάνουν τους αντικειμενικούς δημοσιογράφους!!!!            ΔΕΙΓΜΑΤΑ ( ή δήγματα ) ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ :  Δεν υπάρχει βέβαια αμφιβολία ότι οι γενικότερες θέσεις και πρακτικές της εγκληματικής οργάνωσης της Χρυσής Αυγής αλλά και οι θέσεις της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ – πέρα από οτιδήποτε άλλο – είναι βαθύτατα ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΕΣ. Όμως δεν στέκομαι ΜΟΝΟ σ’αυτούς, σταχυολογώ ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ δηλώσεις και τοποθετήσεις εκπροσώπων ( θεσμικά) του υπολοίπου πολιτικού προσωπικού. Ενδεικτικά αναφέρω :                                                                 ‘’ Δεν τρέφω αυταπάτες για μια κοινωνία χωρίς ανισότητες. Κάτι τέτοιο είναι ΑΝΤΙΘΕΤΟ στην ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΥΣΗ.!!! ’’ ( Κυριάκος Μητσοτάκης, πρωθυπουργός της χώρας ).    ‘’ Οι παράτυποι μετανάστες δεν θα πρέπει να τύχουν ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ( ΒΟΡΙΔΗΣ, νυν ΑΚΡΟΔΕΞΙΟΣ υπουργός, παλαιότερα αρχηγός της φασιστικής, χουντικής ΕΠΕΝ… ).   ‘’ Δεχόμεθα ΕΙΣΒΟΛΗ, στην  πατρίδα μας, από τους  ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ. ‘’ ( Α. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ νυν ΑΚΡΟΔΕΞΙΟΣ υπουργός, εκείνος που πρόσφατα επίσης δήλωσε χωρίς ίχνος ντροπής ότι ΤΟ ΚΑΖΙΝΟ στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ θα είναι ο νέος ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ των Ελλήνων. Η ΞΕΦΤΙΛΑ στο απόγειό της… ).  ‘’ Η Αστυνομία είναι – πρέπει να είναι – μια ηλεκτρική σκούπα που θα σαρώνει όλα τα ανθρώπινα σκουπίδια, δηλ. μετανάστες κ.λ.π. που βρίσκονται στα Εξάρχεια κ.λ.π.’’(Μπαλάσκας, Αντ/δρος Παν/νιας Ομ/δίας Αστυνομικών ).                                                     Επίσης, οι μελετώμενες νομοθετικές ρυθμίσεις για κλειστά κέντρα (γκέτο) σε πόλεις, χωριά και ξερονήσια,( νέες Σπιναλόγκες δηλαδή), ρυθμίσεις που αντιβαίνουν στα στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα, και αποτελούν την πεμπτουσία του ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ… Ας μην αναφερθώ σε ανάλογες δηλώσεις κάποιων  απίθανων ακροδεξιών τύπων (βουλευτών όμως…) όπως του ΠΛΕΥΡΗ, ΜΠΟΓΔΑΝΟΥ, ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΥΡΑΝΑΚΗ, ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ ( νομίζω ότι είναι και υπουργός ) και πολλών άλλων που όταν τους ακούς ( μπουρδολόγοι και ακροδεξιοί με πατέντα), όχι μόνο  ‘’ ΠΕΡΙΠΙΠΤΕΙΣ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΞΕΜΕΣΕΩΣ ’’, αλλά ταυτόχρονα ντρέπεσαι  για  το επίπεδο των πολιτών που στέλνουν στη ΒΟΥΛΗ ανθρώπους με αυτές τις πολιτικές αντιλήψεις ως εκπροσώπους των…                                                            Οι παραπάνω δηλώσεις, απόψεις κ.λ.π  ( ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΚΟΥΣΑ ΜΕ ΤΆΥΤΙΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΑ ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ…) υποδηλώνουν με σαφήνεια την ΘΕΣΜΙΚΑ καλλιεργούμενη ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ αντίληψη, η οποία διαχέεται στην κοινωνία, την οποία δηλητηριάζει, την διαποτίζει  και δημιουργείται – και  κατ’αυτόν τον τρόπο – ο λεγόμενος  ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ. Τα σχόλια περιττεύουν…  Έτσι λοιπόν, τα ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΑ φαινόμενα, δεν είναι απλώς συχνά, αλλά σχεδόν καθημερινά. Τι να πρωτοαναφέρουμε, την δολοφονία του Παύλου Φύσσα, την δολοφονία  του Πακιστανού ΟΥΛΙΝΟΥΜ, την δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου, την  απόπειρα δολοφονίας τω στελεχών του ΠΑΜΕ στο Πέραμα, την δολοφονική απόπειρα των Αιγύπτιων  ψαράδων και την όμοια κατά των αλλοδαπών  εργατών συλλογής φράουλας στην Πελοπόννησο, και ο κατάλογος μακρύς…  Παράλληλα, ‘’αγανακτισμένοι’’ γονείς Ελληναράδες, να προσπαθούν με διαδηλώσεις να εμποδίσουν παιδιά μεταναστών και προσφύγων, να φοιτήσουν στα ίδια σχολεία που φοιτούν οι κανακάρηδες τους…( Αλήθεια αναλογίστηκαν, τι παράδειγμα δίνουν στα παιδιά τους με αυτές τους τις ενέργειες;) για να μη μολυνθούν τάχα οι ‘’γαλαζοαίματοι’’ απόγονοί τους!!.  Να μην ξεχνάτε, ο λεκτικά άκρατος ‘’πατριωτισμός’’ ανθρώπων αυτού του είδους, δεν είναι τίποτε άλλο, παρά το καταφύγιο ΑΠΑΤΕΩΝΩΝ και ΦΑΣΙΣΤΩΝ.  Η γενικευμένη ξενοφοβία, το μίσος για τον άλλο άνθρωπο, τον διαφορετικό από εμάς, τον αλλόθρησκο, τον αλλόφυλο, τον άνθρωπο που μιλάει άλλη γλώσσα, τον άνθρωπο με διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό, είναι ΠΛΕΟΝ  καθημερινό  φαινόμενο, και με φρίκη ξυπνάει μνήμες για πλέον γενικευμένες – ιστορικά – εκδηλώσεις ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ, όπως αυτή του ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ, δηλ. της εξολοθρεύσης  των ΕΒΡΑΙΩΝ, των ΤΣΙΓΓΑΝΩΝ, των ΟΜΟΦΥΛΟΦΥΛΩΝ κ.λ.π από τους ΝΑΖΙΣΤΕΣ του ΧΙΤΛΕΡ ( προγόνους της Χ.Α. ), γενοκτονία ΑΡΜΕΝΙΩΝ, ΠΟΝΤΙΩΝ κ.λ.π  !!!                                                                                                                Από εμφανίσεώς του ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ, ήταν και είναι, μία ξεκάθαρα ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ αντίληψη και πρακτική που ταιριάζει σε ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΚΤΗΝΗ και βρίσκεται στον αντίποδα των ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ, της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, της ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, της ΙΣΟΤΗΤΟΣ για να αναφερθώ μόνο στην Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του ανθρώπου του Ο.Η.Ε. (άρθρο 1 του 1948). Επίσης, διαχρονικά πλέον, είναι φανερό ότι σε κάθε εκδήλωση, ρατσιστικών φαινομένων, ΠΑΝΤΟΤΕ υποκρύπτεται ένα απόλυτο ΣΥΜΦΕΡΟΝ μιας ομάδας, μιας τάξης, μιας οργάνωσης, με όχημα το μίσος, και την άσκηση βίας σε κάθε τι διαφορετικό, που μπορεί να λειτουργήσει εναντίον αυτού του ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ…  Επίσης δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι οι ΑΚΡΟΔΕΞΙΕΣ ( λεκτικό ξέπλυμα της έννοιας του ΦΑΣΙΣΤΑ… ) αντιλήψεις αλλά και οι απροκάλυπτα ΦΑΣΙΣΤΙΚΕΣ και στη χώρα μας και αλλού, είχαν και έχουν τον ΡΑΤΣΙΣΜΟ ως βασικό κύτταρο της δομής των, σε επίπεδο και θεωρίας και πράξης… Αν θέλουμε να προσδιορίσουμε την σύγχρονη πλέον έννοια και χρηστικότητα του ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ, ο ιστορικός και φιλόσοφος Πιερ – Αντρέ ΤΑΓΚΙΕΦ εύστοχα τον ορίζει ( μεταξύ άλλων ) σαν: ‘’ ΕΝΑ ΒΑΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ, ΑΠΕΛΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ, ΔΙΩΓΜΟΥΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΩΝ, ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ, ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΕΣ, ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ’’ και εν τέλει, – συμπληρώνει η ταπεινότητά μου – για δημιουργία σχέσεων ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΟΥ και ΕΞΟΥΣΙΑΖΟΜΕΝΩΝ !!!

6.    Ενώ προσπαθώ να καταγράψω τα παραπάνω, ακούω στις ειδήσεις και διαβάζω στην εφημερίδα, για νέες ‘’κινητοποιήσεις’’ ‘’αγανακτισμένων’’  Ελληναράδων στο Καραβόμυλο, στα Διαβατά, στο Κιλκίς, κ.λ.π να προσπαθούν με διαδηλώσεις μαζί με τους Δημάρχους τους, να εμποδίσουν εγκατάσταση μεταναστών και προσφύγων κοντά στις περιοχές τους, εκτοξεύοντας πέτρες στα πούλμαν που μεταφέρουν τους διωγμένους από την πατρίδα τους συνανθρώπους μας. Με άλλα λόγια επιδεικνύουν συμπεριφορές, αυτοί οι Ελληναράδες, όχι μόνο βαθύτατα Ρατσιστικές, αλλά συμπεριφορές που προσομοιάζουν σε ανθρωπόμορφα ΚΤΗΝΗ !!! Σε όλους αυτούς, εκτός των άλλων, επειδή προφανώς δηλώνουν και Χριστιανοί ( κατ’όνομα τουλάχιστον είναι δε σίγουρα από αυτούς που τις ‘’ Κυριακές από νωρίς στην Εκκλησιά ‘’ όπως αναφέρει ο αείμνηστος ΠΑΝΟΣ ΤΖΑΒΕΛΑΣ στους ‘’ έντιμους κυρ Παντελήδες’’ του), θα ήθελα να τους συστήσω να διαβάσουν την  ‘’ Επιστολή προς Γαλάτες ‘’ του Αποστόλου Παύλου ( ΙΙΙ 27-28 ). Επίσης να παραθέσω προς ανάγνωση τα λόγια του ιερέα Χρήστου Ζαρκαδούλα, εφημέριου στον Καραβόμυλο Στυλίδος, οι κάτοικοι του οποίου επίσης εναντιώθηκαν κατά των μεταναστών: ‘’ ΠΡΕΠΕΙ ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΑΓΚΑΛΙΑΣΟΥΜΕ αυτούς τους ανθρώπους ως ΑΔΕΛΦΟΥΣ μας. Ανεξάρτητα από φύλο, φυλή , έθνος, θρησκεία, πρέπει να γίνουμε οι ΠΛΗΣΙΟΝ τους. Να πιέσουμε δυνατά να ανοίξουν τα σύνορα, ώστε ο καθένας να κινηθεί προς τη χώρα που επιθυμεί. ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ στη δημιουργία γκέτο, ΦΥΛΑΚΗΣ, και να απαιτήσουμε την εγκατάστασή τους σε σπίτια, μέσα στις πόλεις και στα χωριά ‘’. Απ’ότι βλέπετε, τα ΕΙΠΕ ΟΛΑ, ο παπα-Χρήστος Ζαρκαδούλας !!!

 

7.     Ανακεφαλαιώνοντας : ΕΧΘΡΟΣ μας δεν είναι ο πρόσφυγας, ο μετανάστης και τα παιδιά τους που θαλασσοπνίγονται στο Αιγαίο, που από  ‘’ ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΓΑΛΑΖΙΟ ‘’ έγινε ‘’ απέραντος γαλάζιος ΤΑΦΟΣ ‘’. ΕΧΘΡΟΣ μας ΕΙΝΑΙ, οι πολιτικές των ιμπεριαλιστικών χωρών της ‘’πεπολιτισμένης ‘’ τάχα μου Ευρώπης ( Ε.Ε.) και ΗΠΑ που με τις πολεμικές ( και όχι μόνο ) επεμβάσεις τους για την ΛΗΣΤΡΙΚΗ εκμετάλλευση του πλούτου των χωρών, αυτών των ανθρώπων, τους ΕΞΑΝΑΓΚΑΖΟΥΝ σε μαζική ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ και ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ, μήπως και μπορέσουν και επιβιώσουν. ΕΧΘΡΟΣ μας ΕΙΝΑΙ οι πολιτικές των Ελληνικών Κυβερνήσεων ( και της τωρινής και των προηγουμένων) που υπακούουν πλήρως  στις εντολές Ε.Ε και Η.Π.Α., που δεν δέχονται την απομάκρυνση των μεταναστών από τη χώρα μας, με διάφορες συνθήκες που μας ΕΠΕΒΑΛΑΝ και ΑΠΟΔΕΧΘΗΚΑΜΕ ( Δουβλίνα 1,2, Σέγκεν κ.λ.π. ), μετατρέποντας τη χώρα μας σε μια τεράστια αποθήκη ψυχών δυστυχισμένων ανθρώπων!!!    Ας συστρατευτούμε λοιπόν ΕΠΙ-ΘΕ-ΤΙΚΑ απέναντι σ’αυτές τις πολιτικές, απέναντι στο ΡΑΤΣΙΣΜΟ, αν και δεν είμαι τόσο αισιόδοξος γι’αυτή μου την προτροπή… αυτό γιατί πιστεύω ότι, η Ελληνική κοινωνία, πλην κάποιων κορυφαίων ιστορικών περιόδων, (Επανάσταση 1821, Αντίσταση στο φασισμό – ναζισμό το 1940 και έπειτα), εξελίχθηκε σταδιακά σε βαθύτατα συντηρητική και συνεπώς δεκτική στο να καλλιεργούνται ρατσιστικές αντιλήψεις… Το να δίνεις σε μετανάστες και πρόσφυγες ένα πιάτο φαγητό ή κλινοσκεπάσματα, στην αρχή (χρονικά) ενός τέτοιου φαινομένου, ΔΕΝ σημαίνει κατ’ανάγκην ότι έχεις αντιρατσιστικές αντιλήψεις. Στην καλύτερη περίπτωση, αυτό είναι απλή φιλανθρωπία, στην χειρότερη ΟΙΚΤΟΣ… ΜΟΝΟ όταν ΠΑΓΙΩΝΕΤΑΙ αυτό το φαινόμενο, και αποκτά ΜΟΝΙΜΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ, τότε και μόνον τότε, θα φανούν οι πραγματικές κοινωνικές σου απόψεις, για το θέμα αυτό…. Παρά ταύτα, θα επαναλάβω την προτροπή μου: ΟΧΙ στον ΡΑΤΣΙΣΜΟ, αφού      (μεταξύ άλλων) αποδεχόμενοι αυτόν, ΕΞΕΥΤΕΛΙΖΕΤΕ την ίδια σας την ΖΩΗ, δηλαδή πετάτε στα σκουπίδια, το μεγαλύτερο δώρο που σας έχει δοθεί…

8.  Κλείνοντας, κι επειδή όπως προανέφερα, παρατηρώ – ΔΥΣΤΥΧΩΣ- μια κοινωνικά αυξανόμενη αποδοχή του Ρατσισμού, αυτό με ΤΡΟΜΑΖΕΙ.., με τρομάζει και μου θυμίζει μία φράση του ανεπανάληπτου ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ ( τον οποίο ο Περικλής Κοροβέσης, πολύ εύστοχα, κοινωνιολογικά τον τοποθετεί στην ΑΡΙΣΤΕΡΑ του 21ου αιώνα, που δεν χρειάζεται να είναι τόσο κομματικοποιημένη όσο κοινωνικοποιημένη ): ‘’ ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΤΕΡΑΤΟΣ (φασισμός, ρατσισμός, λαϊκισμός) ΠΑΥΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΤΡΟΜΑΖΕΙ, ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΑΡΧΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥ ΜΟΙΑΖΟΥΜΕ ,’’ και δυστυχώς ο κοινωνικός κατήφορος δεν έχει τέλος..

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2019 – ΡΙΟ ΠΑΤΡΑ

ΑΛΚΗΣ ΦΑΤΣΙΟΣ

Υ.Γ. : Αγαπημένε Θάνο, παρ’όλη την ενσυνείδητη (σε σένα) αναχώρησή σου, 2-3 μέρες πριν από αυτήν, δίνεις εντολή, προτροπή στους οικείους σου, αντί στεφάνων στην κηδεία σου, το αντίτιμο αυτών σε χρήματα, να δοθούν στ’ασυνόδευτα ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ. Θάνο,  σ’ευχαριστούμε για το τελευταίο σου μάθημα ΑΝΘΡΩΠΙΑΣ  και ΙΔΕΟΛΟΓΙΑΣ.

 

ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ 31/12/2019

Κιν. 6972 256 007

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *