Αναζητούσαμε από καιρό αυτή τη συνέντευξη με τον πρόεδρο της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Μάκη Κιάμο. Ανταμώσαμε στο χωριό του, την Πλαταριά Θεσπρωτίας, δίπλα από τα πεντακάθαρα νερά της θάλασσας που υπάρχει εκεί.
Η Πανηπειρωτική συνομοσπονδία είναι ένας μεγάλος φορέας και επί πολλά χρόνια αποτελεί σημείο αναφοράς των αποδήμων Ηπειρωτών, έχοντας στις τάξεις της 488 σωματεία και αδελφότητες. Ο πρόεδρος Μάκης Κιάμος είναι δικηγόρος στο επάγγελμα αλλά και τραγουδιστής δημοτικών τραγουδιών. Πολυσχιδής προσωπικότητα και με καθαρή άποψη για όλα τα ζητήματα. Μας είπε πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα. Για τους Ολυμπιακούς Αγώνες που είναι σε εξέλιξη, τους Ηπειρώτες ευεργέτες που βοήθησαν τα μέγιστα για την αναβίωση των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων, για τα προβλήματα της Ηπείρου, τις δράσεις της Πανηπειρωτικής, το ελληνικό ποδόσφαιρο, για τους Ηπειρώτες της Αθήνας και τα παλιά στέκια τους. Η Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία εδρεύει στην Αθήνα, έχοντας τα γραφεία στην οδό Κλεισθένους. Έχει Ιστορία που ξεκινά από το 1937 και στα δύσκολα χρόνια όπου οι Ηπειρώτες έφευγαν από τον τόπο τους για να βρουν κάπου αλλού δουλειά και καλύτερη τύχη, η Πανηπειρωτική ήταν το αποκούμπι τους. Διετέλεσαν πρόεδροι επιφανείς προσωπικότητες όπως είναι και τώρα ο δικηγόρος κ. Μάκης Κιάμος. Σε ένα ωραίο μαγαζί δίπλα από τη θάλασσα στην Πλαταριά Θεσπρωτίας, ανοίγουμε το κασετόφωνο και με προσοχή ακούμε τα όσα μας λέει ο συνομιλητής μας.
Κύριε Κιάμο, ποια είναι η ταυτότητα και ο ρόλος της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας;
Είναι ένα τριτοβάθμιο όργανο πολιτιστικού χαρακτήρα. Ιδρύθηκε το 1937. Ανήκουν σε αυτό 488 σωματεία πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια. Είναι σύλλογοι και αδελφότητες αποδήμων Ηπειρωτών που είναι εκτός των διοικητικών ορίων της Ηπείρου και βρίσκονται σε διάφορα μέρη της Ελλάδα και της Αττικής.
Ανήκουν στην Πανηπειρωτική και απόδημοι Ηπειρώτες του εξωτερικού;
Βεβαίως, από Καναδά, Αυστραλία και κυρίως από χώρες της Ευρώπης που υπάρχουν οι περισσότεροι. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια έχει αποσυντονιστεί λίγο η επαφή μας με τους ομογενείς, γιατί οι νεότερες γενιές δεν πλαισιώνουν τα διοικητικά συμβούλια των συλλόγων, οι μεγαλύτεροι έχουν αποσυρθεί και έτσι υπάρχουν σύλλογοι που υπολειτουργούν.
Υπάρχει τρόπος επανασύνδεσης;
Κάνουμε προσπάθειες να έχουμε επαφές με τους όπου γης συλλόγους και από το καταστατικό προβλέπεται και η οργάνωση του παγκόσμιου συνεδρίου των Ηπειρωτών στην Ήπειρο, εκ περιτροπής σε κάθε πρωτεύουσα νομού, ανά τριετία.
Οι περισσότεροι σύλλογοι των αποδήμων Ηπειρωτών σε ποιες χώρες υπάρχουν;
Είναι σε Αγγλία, Βέλγιο, πάρα πολλοί στη Γερμανία, Αμερική, Καναδά και Αυστραλία. Υπάρχει και ένας σύλλογος στο Γιοχάνεσμπουργκ της Αφρικής.
Φαντάζομαι στην Ελλάδα, δεν υπάρχει πόλη ή νομός χωρίς να υπάρχει σύλλογος Ηπειρωτών.
Τρεις έχουμε την Κρήτη. Είναι στη Ρόδο, στην Αλεξανδρούπολη, στη Δράμα, στη Θεσσαλονίκη, στην Πάτρα, στις Σέρρες, στην Κοζάνη, στα Γρεβενά. στη Λάρισα, στα Τρίκαλα και σε πολλές άλλες πόλεις.
Είναι αλήθεια ότι παντού υπάρχουν Ηπειρώτες. Το βλέπαμε και στο ποδόσφαιρο, όπου έπαιζε ο ΠΑΣ είχε τους απόδημους Ηπειρώτες στο πλευρό του.
Με την καλλιτεχνική μου ιδιότητα ταξίδεψα σε όλο τον κόσμο. Βρήκαμε συμπατριώτες και εκεί που δεν το περιμέναμε.
Και στην Αττική υπάρχουν πάρα πολλοί Ηπειρώτες.
Στο λεκανοπέδιο έχουμε εκτός από τους συλλόγους και εννέα ομοσπονδίες που ανήκουν στην Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία, όπως οι ομοσπονδίες Ραδοβιζιτών, Κεντρικών Τζουμέρκων, Καλαμά, Μουργκάνας και άλλες στις οποίες ανήκουν οι σύλλογοι και αδελφότητες της Αττικής.
«Πάνω από 600.000 Ηπειρώτες είναι στην Αττική»
Έγινε κάποια καταγραφή για το πόσοι είναι στην Αττική οι απόδημοι Ηπειρώτες;
Με βάση την καταγραφή των συλλόγων και στατιστικούς υπολογισμούς, πρέπει να είναι πάνω από 600.000 Ηπειρώτες σε όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής.
Κάπου διάβασα ότι οι αδελφότητες που ήταν στην Αθήνα, βοηθούσαν για να βρουν δουλειά και όσους πήγαιναν από τα χωριά.
Ήταν ένας τόπος συνάντησης των χωριανών, των πατριωτών. Ήταν φτωχός τόπος η Ήπειρος και πολλοί πήγαιναν είτε στο εξωτερικό είτε στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις για να βρουν δουλειά. Όταν κατέβαιναν από τα χωριά στην Αθήνα, πήγαιναν στις αδελφότητες και έβρισκαν συγχωριανούς για να τους βοηθήσουν. Αυτοί οι σύλλογοι και η Πανηπειρωτική ήταν το καταφύγιό τους σε δύσκολα χρόνια, για να σταθούν στα πόδια τους.
Μπορεί οι Ηπειρώτες λόγω φτώχιας να έφυγαν από τον τόπο τους, αλλά ο νόστος του γυρισμού δεν έσβησε ποτέ. Χιλιάδες τα δημοτικά τραγούδια γι’ αυτό.
Αυτό είναι αλήθεια. Θα δείτε σε κάθε χωριό και ένα έργο, μια δωρεά από κάποια αδελφότητα αποδήμων Ηπειρωτών. Όλοι θέλουν το καλοκαίρι να πάνε έστω και για λίγες ημέρες στα χωριά τους. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να γυρίσει ο κόσμος πίσω και να ζωντανέψει πάλι η ύπαιθρος.
Εδώ στην Ήπειρο υπάρχουν κάθε μέρα παντού πανηγύρια. Τι σημαίνει για τον κάθε Ηπειρώτη το πανηγύρι του χωριού του; Μας είπαν ότι για το πανηγύρι πηγαίνουν στα χωριά ακόμα και άνθρωποι που ζουν στην Κρήτη ή στη Ρόδο που είναι μακριά.
Εγώ θα συμπληρώσω ότι έρχονται για το πανηγύρι στο χωριό και μετανάστες από Καναδά και Αυστραλία. Είναι σημείο αναφοράς για να ανταμώσουν όλοι μαζί. Ειδικά σε άτομα άνω των 50 ετών, το πανηγύρι στο χωριό είναι κάτι το ξεχωριστό. Εμείς, ως Πανηπειρωτική, προτρέπουμε τους απόδημους να επισκέπτονται πιο συχνά τα χωριά και όχι μόνο στα πανηγύρια.
Μεγάλη και η μουσική παράδοση της Ηπείρου. Ξεχωριστοί καλλιτέχνες, μουσικοί, τραγουδιστές, αμέτρητα τα δημοτικά τραγούδια. Που οφείλεται αυτό;
Οφείλεται στην αγάπη προς τον τόπο τους και μέσα από τα τραγούδια έχουν αναδειχθεί πολλά ζητήματα. Καλύπτει την ξενιτιά, τον έρωτα, την αγάπη. Καλύπτει όλες τις εκφάνσεις της ζωής του ανθρώπου. Οι Ηπειρώτες είχαν το προνόμιο ενός πλούσιου ρεπερτορίου, με πάρα πολλούς σκοπούς ενώ έχουν και την πεντατονία που σπανίζει αλλού, όπως και τα πολυφωνικά.
Υπάρχει όμως κύριε πρόεδρε και ένα θέμα που συζητείται, όπου πειράχτηκαν παραδοσιακά δημοτικά τραγούδια και έγιναν…τσιφτετέλια.
Αυτό είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα. Εμείς σε όλες τις εκδηλώσεις της Πανηπειρωτικής ακολουθούμε αυστηρά την παράδοση. Αυτό προσπαθούμε να περάσουμε και στους συλλόγους που κάνουν πανηγύρια και εκδηλώσεις. Δυστυχώς, υπάρχει ένα φαινόμενο αλλοίωσης της παράδοσης για εμπορικούς λόγους.
Τα παλιά στέκια Ηπειρωτών στην Αθήνα
Στην παλιά Αθήνα ποια ήταν τα γνωστά στέκια των Ηπειρωτών;
Το 1979, ως πρωτοετής φοιτητής της Νομικής Σχολής στην Αθήνα, ήξερα το ουζερί «Ζίτσα», που ήταν πίσω από την Ομόνοια, στην οδό Βεραντζέρου που μαζεύονταν οι Ηπειρώτες, όπως και στο καφενείο «Νέον». Γενικά όλα τα στέκια ήταν εκεί στην πλατεία Ομονοίας και τις γύρω περιοχές. Εκεί μαζεύονταν ψάχνοντας και για δουλειά. Το ουζερί «Ζίτσα» ήταν στέκι περισσότερο των μουσικών. Από εκεί περνούσαν οι Χαλκιάδες και άλλοι.
Εκεί δεν ήταν και τα κέντρα διασκέδασης με κλαρίνα και δημοτική μουσική;
Σε δρόμους γύρω από την Ομόνοια, ήταν τα κέντρα Βελούχι, Βοσκοπούλα, Έλατος. Στο Βελούχι δούλεψα και εγώ με τον θρυλικό Αλέκο Κιτσάκη. Ο Κιτσάκης ήταν φανατικός αναγνώστης του «φωτός». Με το που τελειώναμε τη δουλειά στο Βελούχι, το πρώτο πράγμα ήταν να πάμε στην Ομόνοια χαράματα για εφημερίδες. Και φυσικά πάντα το «Φως» για τον Κιτσάκη. Ήταν σε θέση να καθίσει άυπνος και κουρασμένος από το μαγαζί μέχρι το πρωί για να πάρει το «Φως» αν καμιά φορά καθυστερούσε να έρθει. Αν δεν διάβαζε τι έγραφε ο Κωνσταντουδάκης για την ΑΕΚ που συμπαθούσε δεν τον έπιανε ύπνος.
Αυτές τις ημέρες γίνονται στο Παρίσι οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Και εδώ υπάρχει άρωμα Ηπείρου, καθώς οι Ηπειρώτες ευεργέτες βοήθησαν στο να γίνουν τα έργα για να αναβιώσουν το 1896 οι σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες.
Αν δεν υπήρχαν ο Ευάγγελος Ζάππας από το Λάμποβο της Βορείου Ηπείρου και ο Γεώργιος Αβέρωφ από το Μέτσοβο να διαθέσουν τεράστια ποσά για την εποχή, για να ανακαινίσουν το Παναθηναϊκό Στάδιο, ήταν αδύνατο να γίνουν οι πρώτοι σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες του 1896 και κατ’ επέκταση δεν θα αναβίωναν οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Η Ελλάδα δεν είχε χρήματα για να κατασκευάσει το Παναθηναϊκό Στάδιο. Ζήτησαν τη βοήθεια του Γεωργίου Αβέρωφ που ζούσε τότε στο Κάιρο. Αυτός διέθεσε ένα εκατομμύριο δραχμές για να μπουν τα μάρμαρα και να επισκευαστεί το στάδιο, ποσό μυθικό για εκείνη την εποχή. Όποιος διαβάσει την ιστορία θα αντιληφθεί ότι χωρίς τις ευεργεσίες των Ηπειρωτών δεν μπορούσαν να γίνουν αγώνες το 1896.
Και στην Αθήνα έκαναν πολλά έργα οι Ηπειρώτες ευεργέτες.
Η λίστα των έργων που έκαναν είναι ατελείωτη. Έλεγε ένας παλιός πρόεδρος της Πανηπειρωτικής στις γενικές συνελεύσεις ότι «αν αφαιρέσουμε από την Αθήνα τα κληροδοτήματα και τα δημιουργήματα των Ηπειρωτών, θα έμενε μόνο η Ακρόπολη και το νέφος». Μάλιστα, το 2019, με παρέμβαση που κάναμε στα δικαστήρια, αποτρέψαμε τον κίνδυνο να δοθεί το Ζάππειο σε ιδιώτη. Κάναμε μεγάλο αγώνα για να μη γίνει αυτό. Και στις 30 Νοεμβρίου 2024 θα κάνουμε μια ημερίδα στην Πανηπειρωτική με θέμα τα κληροδοτήματα. Θα ελέγξουμε και αν έγινε νόμιμα η παραχώρηση του κολυμβητηρίου από την Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων στον δήμο Αθηναίων.
Πώς συμβαίνει οι περισσότεροι Εθνικοί Ευεργέτες να είναι από την Ήπειρο;
Είναι στο DNA του Ηπειρώτη οι ευεργεσίες και ο αλτρουισμός. Στην Ελλάδα υπάρχουν 14.500 κληροδοτήματα, μικρά και μεγάλα. Τα μισά και παραπάνω είναι Ηπειρωτών που άφησαν με τη διαθήκη τους. Πήραμε απόφαση ως Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία να βάλουμε δικηγόρους για να ελέγξουν τη λειτουργία αυτών των ιδρυμάτων και το νομικό καθεστώς, με στόχο να προκύψει κάτι και να δοθούν υποτροφίες για σπουδές απόρων παιδιών.
«Είναι απαράδεκτο που δεν υπάρχει σύγχρονο στάδιο στην Ήπειρο»
Είπατε ότι χάρις στα έργα των Εθνικών Ευεργετών Ζάππα και Αβέρωφ αναβίωσαν το 1896 οι σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες. Πώς σχολιάζετε το γεγονός ότι στα Γιάννινα και στην Ήπειρο δεν υπάρχει ένα σύγχρονο στάδιο για να γίνουν ακόμα και πανελλήνιοι αγώνες ή να αγωνιστεί η Εθνική Ελλάδας;
Πως να το σχολιάσω; Το θεωρώ απαράδεκτο και θα πρέπει οι τοπικοί φορείς να δραστηριοποιηθούν προς αυτή την κατεύθυνση. Να κάνουν ένα πανηπειρωτικό στάδιο που να εξυπηρετεί όλη την Ήπειρο. Αν δεν βρίσκουν χώρο, ας το κάνουν προς την πλευρά της Άρτας και Πρέβεζας, γιατί Ήπειρος δεν είναι μόνο τα Γιάννινα. Σε πολλούς τομείς είναι αδικημένη η Ήπειρος. Είναι δυνατόν στον τόπο των εθνικών ευεργετών να μην υπάρχει ένα σύγχρονο στάδιο;
Παρακολουθείτε Ολυμπιακούς Αγώνες;
Όταν το επιτρέπουν οι υποχρεώσεις μου. Αν και κάνω διακοπές στο χωριό μου, στην Πλαταριά Θεσπρωτίας, οι υποχρεώσεις είναι μεγάλες, εκπροσωπώντας την Πανηπειρωτική σε διάφορες εκδηλώσεις. Δεν μου άρεσαν πολλά πράγματα από τη διοργάνωση και κυρίως από την τελετή έναρξης. Έχουν εκφυλιστεί πολλά πράγματα σε αυτόν τον θεσμό και γίνεται πιο επίκαιρη η πρόταση του αείμνηστου Εθνάρχη Κωνσταντίνου Καραμανλή για να τελούνται μονίμως στην Ελλάδα, από εκεί που ξεκίνησαν.
Ασχολείστε με το ποδόσφαιρο, υποστηρίζετε κάποια ομάδα;
Παρακολουθώ ποδόσφαιρο, μου αρέσει ως άθλημα αλλά κάπου θα πρέπει να μπει ένα φρένο με τους ξένους παίκτες. Ψάχνεις στην ενδεκάδα να βρεις ελληνικό όνομα. Μόνο στην Εθνική βλέπουμε Έλληνες. Από μικρός έλεγα ότι είμαι Παναθηναϊκός. Αγαπώ περισσότερο όμως τον ΠΑΣ Γιάννινα και θέλω να έχουν επιτυχίες όλες οι ομάδες που εκπροσωπούν την Ήπειρο σε εθνικές διοργανώσεις. Μην ξεχνάτε ότι τα τελευταία 19 χρόνια είμαι και νομικός σύμβουλος του δήμου Νέας Φιλαδέλφειας Νέας Χαλκηδώνας και ασχολήθηκα ως δικηγόρος με το θέμα της κατασκευής του γηπέδου της ΑΕΚ, που πραγματικά είναι υπέροχο. Έγινε μεγάλος αγώνας προς την κατεύθυνση αυτή. Τέλος καλό όλα καλά. Έχουμε συμπάθεια και στην ΑΕΚ.
Είστε δικηγόρος και τραγουδιστής στον χώρο της δημοτικής μουσικής. Πώς τα συνδυάζετε;
Όταν υπάρχει θέληση και αγάπη γι’ αυτό που κάνεις, όλα γίνονται.
Να υποθέσουμε ότι ασχολείσθε ως τραγουδιστής από χόμπι;
Όχι, έχω δουλέψει επαγγελματικά, έχω και δισκογραφία. Κατάγομαι από τη μουσική οικογένεια των Κιαμαίων. Ο πατέρας μου έπαιζε ακορντεόν και τραγουδούσε με την Ελπίδα Μπραχοπούλου. Θυμάμαι ότι τον Νοέμβριο του 1979, όταν πήγα να εγγράψω στην Κολούμπια ένα δισκάκι των 45 στροφών μου είπαν: «Ξέρεις που μπήκες; Εδώ τραγούδησε ο Καζαντζίδης τη Μαντουβάλα». Πάγωσα μόλις το άκουσα από φόβο, ήμουν πρωτοετής φοιτητής. Έκανα μετά δύο μεγάλους δίσκους με τίτλους «Ήπειρος πατρίδα μου», «στην πλατεία στο ρολόι». Τελευταίο CD που κάναμε ήταν με τον κλαρινίστα Ναπολέοντα Δάμο, που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή, μια καλή δουλειά με τίτλο «τα διαχρονικά ακούσματα».
Υπήρξατε στη Θεσπρωτία δύο φορές και υποψήφιος βουλευτής. Παραμένετε ενεργός στην πολιτική;
Για μένα η πολιτική έχει τελειώσει οριστικά. Την έχω ζήσει από μέσα και είδα πολλά. Η πολιτική έχει απαξιωθεί από τους πολίτες γιατί όλα όσα γίνονται είναι σε βάρος των πολιτών. Προσπαθεί ο καθένας που εκλέγεται να περάσει καλά, να τακτοποιήσει τους δικούς του ανθρώπους και ως εκεί. Τον λαό δεν τον κοιτάζουν. Επειδή τα έζησα εκ των έσω είπα πλέον δεν ασχολούμαι με την πολιτική.
Οι παρεμβάσεις της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας
Ποιες είναι οι δράσεις και παρεμβάσεις της Πανηπειρωτικής για θέματα που αφορούν την Ήπειρο;
Η Πανηπειρωτική είναι ο μέγας θεματοφύλακας των ηθών και εθίμων όπως και της παράδοσής μας. Πολλοί νομίζουν ότι οι δράσεις της περιορίζονται στην «πίτα του Ηπειρώτη» που γίνεται κάθε χρόνο στο ΣΕΦ ή σε μια άλλη εκδήλωση που κάνουμε στο Πεδίο του Άρεως τα τρία τελευταία χρόνια, το λεγόμενο ηπειρωτικό πανηγύρι. Δεν είναι μόνον αυτά. Με αποφάσεις γενικών συνελεύσεων κάναμε παρεμβάσεις με υπομνήματα στις εκάστοτε Κυβερνήσεις για θέματα της Ηπείρου. Μας ανησυχεί πολύ που έχουν ερημώσει τα χωριά μας. Το επαρχιακό οδικό δίκτυο δεν είναι σε καλή κατάσταση. Πρέπει να δοθούν κίνητρα για να επιστρέψουν οι νέοι στα χωριά. Σποραδικά επιστρέφουν κάποιοι και δραστηριοποιούνται επαγγελματικά. Αυτό δείχνει ότι οι νέοι μεγάλων πόλεων αναζητούν τρόπους να γυρίσουν στα χωριά τους. Χρειάζονται όμως βοήθειες και κίνητρα.
Άλλα προβλήματα που προκάλεσαν παρεμβάσεις;
Οι οδικοί άξονες θα πρέπει να επεκταθούν σε όλες τις περιοχές της Ηπείρου. Ούτε είναι καλό που στα χωριά έκλεισαν τα σχολεία, οι τράπεζες, τα ταχυδρομεία και πολλές δημόσιες υπηρεσίες. Προτείναμε με υπόμνημα, εφόσον οι τράπεζες θέλουν να περιορίσουν το προσωπικό για να έχουν περισσότερα κέρδη, να έχουν ένα μετακινούμενο ΑΤΜ για να εξυπηρετούνται οι ηλικιωμένοι άνθρωποι στα χωριά τους. Πώς θα κατεβούν από τα ορεινά των Τζουμέρκων οι παππούδες και οι γιαγιάδες για να πάρουν τη σύνταξη στην Άρτα ή από τον Τσαμαντά της Θεσπρωτίας να κατεβούν στους Φιλιάτες; Ζητήσαμε να μειωθούν οι τιμές των διοδίων για να μπορεί ο κόσμος να ταξιδεύει και να πηγαίνει στα χωριά. Να μπορούν τα παιδιά να πάνε για να δουν τους ηλικιωμένους γονείς τους. Κάναμε παρεμβάσεις για τις γεωτρήσεις, τα φράγματα, τα φωτοβολταϊκά και τις ανεμογεννήτριες. Τα φράγματα κατέστρεψαν τα ποτάμια. Δίνονται αφειδώς άδειες για ανεμογεννήτριες σε βουνά της Ηπείρου, με αποτέλεσμα τελευταία να δοθούν άδειες να εγκατασταθούν και στη Μουργκάνα που είναι ιστορικός τόπος, ακόμα και στα βουνά του Σουλίου, δηλαδή στην οροσειρά του Σουλίου. Αυτά είναι απαράδεκτα. Επίσης γέμισαν οι κάμποι φωτοβολταϊκά και αυτό είναι σε βάρος του πρωτογενούς τομέα. Μειώθηκαν οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις.
Για τη Θεσπρωτία που μιλάμε τώρα;
Είχαμε στείλει υπομνήματα ως Πανηπειρωτική να μην παραχωρηθεί σε ιδιωτικό φορέα το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και οι μαρίνες Πλαταριάς, Συβότων και Σαγιάδας. Ήδη άρχισαν να διαφαίνονται τα προβλήματα και στην Ηγουμενίτσα, στη Σαγιάδα και εδώ στην Πλαταριά. Είχαμε προβλέψει τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν και τα βλέπουμε στην πράξη μετά λύπης μας.
Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στις εφημερίδες “ΦΩΣ” και “Ηπειρωτικός Αγών”
*Στην κεντρική φώτό Δεξιά ο πρόεδρος της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Μάκης Κιάμος στη συνέντευξη με τον Βαγγέλη Γυφτόπουλο στην Πλαταριά Θεσπρωτίας