Δεν είναι εύκολο να απαντήσει κανείς καθώς ούτε είχε προηγούμενο στον ελληνικό χώρο αλλά και δεν είναι καθόλου συνηθισμένο το φαινόμενο – ιδιαίτερα στον χώρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μια γρήγορη και εν πολλοίς, πρόχειρη απάντηση θα ήταν η εξής: Να «μαρκάρουν» τις περιοχές ενδιαφέροντός τους καθώς το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας – το άλλοτε μικρό λιμάνι του Ιονίου στη βορειοδυτική Ελλάδα- μεταμορφώθηκε σε ένα λιμάνι εφάμιλλο εκείνου της Πάτρας και με αρκετά συγκριτικά πλεονεκτήματα που λειτουργούν ως η μεγάλη ενθάρρυνση για υποψήφιους επενδυτές.
Οι ακτοπλόοι διεκδικητές – ATTICA GROUP, ANEK και GRIMALDI- γνωρίζουν από πρώτο χέρι ότι το ενδιαφέρον βρίσκεται στις νταλίκες που έρχονται από τα λιμάνια της Ιταλίας και μπορούν δίχως καθυστερήσεις μέσω της Εγνατίας Οδού να φθάσουν σε προορισμούς των Βαλκανίων και συνολικά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Με λίγα λόγια, οι διεκδικητές από την ακτοπλοΐα δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον για την κρουαζιέρα, τις μαρίνες – ούτε καν για τους επιβάτες των γραμμών της Ιταλίας. Τα λεφτά είναι στις νταλίκες…
Ένα δεύτερο σημαντικό στοιχείο που δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητο είναι η επιδίωξη της σημερινής διοίκησης της ΟΛΗΓ να υπηρετήσει την προοπτική ενός smart port. Μάλιστα, η δουλειά της διοίκησης (Ρεγγίνα Δηλαβέρη, Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου, Αθανάσιος Πορφύρης, Διευθύνων Σύμβουλος) έχει αξιολογηθεί από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και αποτιμάται με θετικό πρόσημο. Μάλιστα, κύκλοι της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου επισημαίνουν σε κάθε ευκαιρία ότι ο ΟΛΗΓ αποτελεί και ένα παράδειγμα προς μίμηση.
Σε κάθε περίπτωση, τουλάχιστον οι 2 από τους 3 διεκδικητές του ΟΛΗΓ από τον χώρο της ακτοπλοΐας θα βρεθούν αντιμέτωποι και στο λιμάνι του Ηρακλείου Κρήτης – άλλος ένας διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Το σίγουρο είναι ότι το παρών θα δώσει ο όμιλος GRIMALDI που ελέγχει μετοχικά την εταρεία ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ – ο όμιλος που όπως λέει χαρακτηριστικά το αφεντικό του «δεν συνεργάζεται» και «μόνον αγοράζει»- αλλά και το ATTICA GROUP. Ο όμιλος με τα brands Superfast Ferries, Blue Star Ferries, Hellenic Seaways και AML, που ελέγχεται από την MIGφαίνεται πως θα εντάξει στο χαρτοφυλάκιο του και την πρωτοπόρο της ελληνικής ακτοπλοΐας, την πρώην λαϊκής βάσης ΑΝΕΚ.
ΠΗΓΗ: www.ot.gr