Το “City Branding” στην Ηγουμενίτσα

Share Button

του Σωτήρη Γιάκη

Η πόλη μας χρειάζεται  ένα Όραμα. Είναι επιτακτική η ανάγκη, όσο ποτέ στο παρελθόν, να αναδείξουμε την  Ταυτότητά της. Να την αναζητήσουμε μέσα στις ρίζες της, στις αφηγήσεις  ιστοριών, συλλογικών αναμνήσεων και προσωπικών εμπειριών. Να αναπτύξουμε το αφήγημα της ίδιας της πόλης. Μιάς πόλης σύγχρονης, καθαρής, «έξυπνης», «πράσινης» και πανωαπ όλα φιλικής στους πολίτες της.

Ένα αφήγημα που θα οδηγείται από το συναίσθημα και θα κατευθύνεται από τα αισθήματα που έχουν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες.

Το Ενετικό κάστρο στο δασάκι, η Ρωμαϊκή έπαυλη στο Λαδοχώρι, ο Ανεμόμυλος του Ζέρη, η Κρήνη του Χόντζα, η σπηλιά του Κύκλωπα, ο αρχαίος Ελληνικός και ο Βυζαντινός ναός στο Αγιονήσι.

Μία αναδιαμορφωμένη πλατεία δημαρχείου και μία αναπλασμένη παραλιακή ζώνη με ισχυρό πολιτιστικό και πράσινο χαρακτήρα.

Το αρχαιολογικό μουσείο, το θέατρο στο Άπολις με το χώρο αναψυχής, η λειτουργία σύγχρονης και καλαίσθητης Μαρίνας. Η αναβάθμιση και η ανάδειξη του χώρου του Ξενία μέσα από διαβούλευση με το ΤΕΙ Ηπείρου. Η λειτουργία σύγχρονης βιβλιοθήκης με αναγωστήριο και σύγχρονου πολιτιστικού κέντρου.

Και μετά, όλο το οικοσύστημα από Δρέπανο, μακρυγιάλι και πίσω, στο Δέλτα του Καλαμά. Από πάνω στην χερσόνησο της Λυγιάς με τον οχυρωμένο οικισμό και την θαλάσσια σπηλιά στα σπλάχνα της. Πιο πίσω ο πύργος του Ραγιού και παραπέρα επιβλητική η Αρχαία Γιτάνη, με το Αρχαίο θέατρο αναστυλωμένο και σε λειτουργία μετά από χιλιάδες χρόνια.

Όλα αυτά θα αποτελέσουν μια σημαντική ροή / διαδρομή μέσα στην πόλη ως διακριτές μονάδες μέσα στον ιστό της. Αλλά και έξω από την πόλη, σε διαδρομές πολιτιστικές και φυσιολατρικές.

Και βέβαια, η θάλασσα με τις υπέροχες παραλίες, τους κολπίσκους και τα μοναδικά ηλιοβασιλέματα!

Το πάντρεμα του πράσινου με το γαλάζιο, ταυτόσημα στοιχεία θα λέγαμε, με την πόλη την ίδια.

Η ενθάρρυνση και η έμπρακτη στήριξη των νέων ανθρώπων της πόλης μας,  ώστε να πρωτοστατήσουν στο πολιτιστικό γίγνεσθαι, στις σύγχρονες τέχνες και στο επιχειρείν.

Ο πολιτισμός είναι το κυρίαρχο στοιχείο της ταυτότητας μιας πόλης και αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα γι αυτήν.

Πρέπει να πάψουμε να παράγουμε ανακυκλωμένη μιζέρια και να παράξουμε πολιτισμό. Από  πόλη πέρασμα να γίνουμε πόλη προορισμός.

Γι’ αυτό, πολύ ψηλά σε ιεραρχία στην πολιτική μου ατζέντα,  βρίσκεται η ανάδειξη της ταυτότητάς της πόλης.

Μία σύγχρονη διαδικασία γνωστή ως CityBrading.

Στοχεύει στην μεγιστοποίηση της οικονομικής και κοινωνικής λειτουργίας ενός τόπου (Brown 2000).

Αποτελεί το πιο ρεαλιστικό, ανταγωνιστικό και ελκυστικό όραμα για την βελτίωση της εικόνας της πόλης.

Μια πολυδιάστατη διαδικασία, με πολυπαραγοντική διαχείριση καθώς, ο χαρακτήρας μιας πόλης είναι πολύπλευρος και ολιστικός. Μια εξαιρετικά σημαντική διαδικασία για την προώθηση που τόπου.

Θα συγκροτήσω άμεσα μια στελεχιακή ομάδα, γιατον επιχειρησιακό σχεδιασμό. Έναν

μηχανισμό υψηλής αποτελεσματικότητας με επικεφαλής, έναν Αντιδήμαρχο.

Στην στελέχωση της εξειδικευμένης ομάδας θα συμμετέχει αρμόδιος Επιστημονικός Συνεργάτης καθώς και εκπρόσωποι της κοινωνίας των πολιτών.

Η ομάδα διαχείρισης θα συνεργαστεί στενά με όλους τους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς. Τα επιμελητήρια, τον ΟΛΗΓ, τον εμπορικό σύλλογο, το Υπουργείο πολιτισμού και με  όλα τα σωματεία πνευματικά, πολιτιστικά και αθλητικά των οποίων ο ρόλος  θα είναι καθοριστικός.

Η ψηφιοποίηση της πόλης καθώς και η διαχείριση της διαδικτυακής παρουσίας της, θα ενταχθούν στις αρμοδιότητες της ομάδας.

Το ίδιο και η διαχείριση των πρωτεραιοτήτων στις δράσεις του ΣΒΑΚ,έχοντας σαν γνώμονα τον τελικό στόχο του CityBranding

Ταυτόχρονα θα επιδιώξω την ίδρυση Γραφείου υποδοχής και στήριξης νεανικής πρωτοβουλίας και νεανικής επιχειρηματικότητας, το οποίο θα είναι σε άμεση επαφή με τους νέους, δίχως μεσάζοντες.

Άμεση προτεραιότητα είναι να επικοινωνήσω το τοπικό όραμα με τους πολίτες ώστε να εξασφαλιστεί η συναίνεση και η σύμπραξή τους.

Όλοι μαζί θα συνδράμουμεστην ανάδειξη της ελκυστικότητας και στην αισθητική ανάπτυξη της πόλης.

Όπως γράφει και η αυθεντία στον τομέα,KeithDinnie « Το CityBrading δεν είναι διαφήμιση αλλά ούτε και marketing.

Είναι μια φιλοσοφία ευτυχίας πρώτα των ανθρώπων. Στην συνέχεια δημιουργία  ατμόσφαιρας που να αγαπιέται.»

Η πόλη περισσότερο από οτιδήποτε άλλο είναι ένα συναίσθημα!

 

1 response on Το “City Branding” στην Ηγουμενίτσα

  1. Είναι ένα σπουδαίο και εφικτό πλάνο ανάπτυξης…στο οποίο σίγουρα έχει θέση μια οργανωμένη Μαρίνα η οποία θα προσθέσει οικονομικούς πόρους και μια τεράστια δυναμική … Σίγουρα ο τόπος μας μπορεί να αποκτήσει πολιτιστική ταυτότητα, λειτουργικότητα, και να δώσει στον επισκέπτη αλλά και στους κατοίκους της κοινότητας την αίσθηση ότι βρίσκεται σε ένα τόπο που έχει παρών, παρελθόν και βιώσιμο μέλλον με αναβαθμισμένη ποιότητα ζωής…. Συγχαρητήρια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *