του Χρήστου Ζήγου
Από τότε που τελείωσε η Εγνατία Οδός και το νέο λιμάνι εξωτερικού Ηγουμενίτσας δεν έγινε κανένα από τα παρακάτω επτά σημαντικά αναπτυξιακά έργα, τα οποία αφορούν την Ηγουμενίτσα, τη Θεσπρωτία και την Ήπειρο:
1. Ο περιφερειακός δρόμος της Ηγουμενίτσας, ο οποίος θα συνέβαλε αποφασιστικά στην αποσυμφόρηση της πόλης μας και στην ομαλή κυκλοφορία κυρίως των φορτηγών και των ταξιδιωτών, όπως γίνεται σε όλες τις σύγχρονες πόλεις. Δυστυχώς ο δρόμος αυτός έχει καταντήσει σαν το γεφύρι της Άρτας.
2. Η σιδηροδρομική σύνδεση Ηγουμενίτσας – Καλαμπάκας. Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα χρηματοδοτούσε το έργο αυτό, εάν η κυβέρνηση το είχε θέσει στις πρώτες προτεραιότητές της.
3. Το Εμπορευματικό Κέντρο, το οποίο θα συνέβαλε στην αύξηση των εμπορικών μεταφορών κλπ.
4. Ο δρόμος Ηγουμενίτσας – Σαγιάδας – Μαυροματίου, ως κλειστός δρόμος ταχείας κυκλοφορίας, θα συνέβαλε στην αύξηση της τουριστικής και της εμπορικής κίνησης προς την Αλβανία. Ο δρόμος αυτός, όταν κατασκευαστεί, θα αποτελέσει τμήμα του αυτοκινητόδρομου που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και ξεκινάει από τη Βόρεια Ιταλία, διέρχεται από την Αλβανία και καταλήγει στην Καλαμάτα.
5. Η μαρίνα της Ηγουμενίτσας, όπου θα μπορούσαν να ελιμενίζονται σκάφη αναψυχής, ιστιοπλοϊκά 300 θέσεων και MEGA YIOT με τουρίστες υψηλού εισοδήματος, οι οποίοι κάνουν θαλάσσιο τουρισμό.
6. Η κατασκευή του υδατοδρομίου για τα υδροπλάνα θα αναβάθμιζε τις μετακινήσεις από Ηγουμενίτσα προς Κέρκυρα και Ιταλία.
7. Το Καταδυτικό Πάρκο, το οποίο θα μπορούσε να προσελκύσει πολλούς λάτρεις του βυθού της θάλασσας, οι οποίοι αποτελούν μια ειδική κατηγορία τουριστών και οι οποίοι αναγκάζονται να πηγαίνουν σε άλλες μεσογειακές χώρες.
Τα τρία τελευταία έργα είναι αμιγώς τουριστικά και θα έβαζαν την Ηγουμενίτσα δυναμικά στον διεθνή τουριστικό χάρτη.
Αγαπητοί συνάδελφοι και αγαπητοί συμπολίτες μου φανταστείτε πως θα ήταν σήμερα η Ηγουμενίτσα και η ευρύτερη περιοχή, αν είχαν κατασκευαστεί αυτά τα επτά σημαντικά αναπτυξιακά έργα που προανέφερα, Θα είχαμε μεγάλη οικονομική ανάπτυξη και πληθυσμιακή αύξηση, θα δημιουργούνταν θέσεις εργασίας τόσο στη φάση της κατασκευής τους όσο και στη φάση της λειτουργίας τους.
Εκτός από αυτά που προανέφερα, δόθηκε η χαριστική βολή με την κατάργηση των ΤΕΙ της Ηγουμενίτσας με ότι αρνητικό συνεπάγεται αυτή για την τοπική οικονομία και την πόλη μας.
Για τη δύσμοιρη χερσαία ζώνη τι να πούμε; Είναι μια γνωστή και πονεμένη ιστορία για την οποία έχουμε εισπράξει πληθώρα υποσχέσεων από όλες τις κυβερνήσεις.
Ίσως υπάρχουν στα συρτάρια των αρμοδίων υπηρεσιών και των αρμοδίων υπουργείων προτάσεις, σχέδια και μελέτες, αλλά δυστυχώς έργα δεν υπάρχουν. Για τις βασιλόπιτες, τις δημόσιες σχέσεις και τα πανηγύρια είμαστε πρώτοι αλλά στα έργα τελευταίοι.
Ας αναλογιστούν και ας αναλάβουν τις ευθύνες τους οι τοπικοί παράγοντες (αιρετοί και διορισμένοι). Ευθύνη έχουν και όλοι οι τοπικοί μαζικοί φορείς (σωματεία, Επιμελητήριο, Εργατικό Κέντρο κλπ), διότι δεν διεκδίκησαν τα προαναφερθέντα έργα δυναμικά και ενωμένοι.
Ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν για όσους εκλεγούν στις επερχόμενες βουλευτικές και αυτοδιοικητικές εκλογές.
Χρήστος Γ. Ζήγος
Πρόεδρος του Συλλόγου Τουριστικών
Καταλυμάτων και Εναλλακτικών Μορφών
Τουρισμού Ηγουμενίτσας και Προαστίων